Annonser for varer i butikk
Kundene bruker digitale plattformer i stadig større grad for å finne ut hva de skal kjøpe i fysiske butikker i nærheten. Søk av typen «butikker i nærheten» har faktisk tredoblet seg i løpet av de siste to årene. Nå ut til slike kunder med annonser for varer i butikk, som gir dem informasjon om hva du har på lager, noe som kan øke salget i den fysiske butikken.
Kom i gangDette kan du gjøre med annonser for varer i butikk
Markedsfør produktlageret i butikken din
Nesten halvparten av alle kunder globalt sier at de sjekker om det de vil kjøpe finnes på lager før de besøker butikken. Når du bruker annonser for varer i butikk, informerer du disse potensielle kundene om at du har akkurat det de vil ha, akkurat når de vil kjøpe det. I dag har vi over to milliarder tilbud tilordnet fysiske butikker globalt.
Få den lokale butikken din på nett
Opprett en virtuell butikkfront som passer sømløst med den fysiske butikken din, ved å legge inn opplysninger som åpningstider, produkttilgjengelighet og veibeskrivelser.
Mål resultatene
Hold øye med resultatene til butikken din både på og utenfor internett. Vi har nyttig statistikk som kan gjøre det enklere å forstå hvordan de digitale annonsene dine virker inn på butikksalgene.
Enten de søker på datamaskin, smarttelefon eller med talesøk, kan du vise produktene dine til kunder i nærheten på Google.
Google Søk
Fremhev produktlageret i butikken din, og få maksimal eksponering for viktig bedriftsinformasjon på Google Søk, der flere hundre millioner mennesker utfører shoppingrelaterte søk hver dag.
Google Assistent
Vi fremhever produkter fra butikkfeeden din som er på lager, til kunder i nærheten som søker med Google-assistenten. For disse kundene er det bare å si «Hey Google» for å finne produkter i nærheten, få veibeskrivelse til butikken eller legge til varer i en handleliste.
Google Bilder
Kundene bruker nå også Google Bilder for å få ideer til hva de skal kjøpe. Nå kan du kapre oppmerksomheten til kunder i nærheten som søker etter inspirasjon på denne visuelle plattformen.
-
Suksesshistorie
Big 5 Sporting Goods økte antallet Google Søk-drevne butikkbesøk med 25%
Nøkkelstatistikk
25%økning i antall Google Søk-drevne besøk i lokale butikker sammenlignet med året før
-
Suksesshistorie
Williams-Sonoma
Nøkkelstatistikk
20%høyere avkastning på annonsekostnader
-
Suksesshistorie
SportScheck
Nøkkelstatistikk
+ 108%økning i antall butikkbesøk, samtidig som besøksraten i butikk i forhold til nettbutikken forholdt seg konstant
+ 2 xbutikkomsetning for trafikk som er generert via annonser for varer i butikk