Se opp for uriktig bruk og svindel

Se opp for besøk eller henvendelser fra folk som utgir seg for å være Google-ansatte som tilbyr ulike typer brukerstøtte og bilde- eller dataoppdateringer av noen sort. Vi ønsker å fremheve at partnerbedriftene våre ikke har tillatelse til å snakke på vegne av Google, og at de må omtale seg selv som uavhengige kontraktører.

Hvis du blir kontaktet på vegne av Google direkte, oppfordrer vi deg på det sterkeste til å ignorere slike henvendelser, uansett hva de gjelder, for eksempel i noen av scenarioene nedenfor:

  • hvis partnere tilbyr tjenester eller opplæring på vegne av Google, for måling av beregninger, digitale medier, rapportering om digitale trender / nye digitale plattformer og nye bedriftstrender, formidler råd fra medier, osv.
  • hvis partnere gir lovnader som ikke er kompatible med den vanlige driften av Google-tjenester, for eksempel at de garanterer topplasseringer i søk, Google Street View eller Google Maps
  • hvis partnere legger press på den potensielle kunden gjennom kontinuerlige telefonhenvendelser eller trusler om å fjerne innholdet deres fra Google-plattformer

Legg merke til at Google ikke ansetter fotografer eller byråer, men har en liste over sertifiserte spesialister (spesialister med Trusted-merket fra Street View) som har lov til å bruke ressurser fra Trusted-programmet i markedsføring. Disse spesialistene er en del av uavhengige enheter, og Google deltar ikke i og blander seg heller ikke bort i noen forhandlinger. Disse spesialistene må følge retningslinjene for sertifiserte Street View-fotografer.

Vær på vakt! Street View-sertifiserte spesialister ikke har lov til å

  • omtale seg selv som Google-ansatte eller tilby tjenester på vegne av Google
  • plassere Google-merkevaren, for eksempel Street View-ikonet, -merket og/eller -logoen på kjøretøyene sine
  • Bruk Google-, Google Maps- og Street View-merkevaren, Trusted-merket, andre Google-varemerker eller lignende i domenenavn
  • garantere topplasseringer i Google Street View eller på Google Maps
  • legge press på annonsører for at de skal registrere seg for eller fortsette å bruke tjenestene som spesialistens byrå tilbyr
  • tilby Google Ads-kuponger i bytte mot betaling
  • blande tjenesten som ytes, sammen med andre ikke-profesjonelle aktiviteter som forutsetter at spesialisten skal være nøytral, for eksempel å legge ut vurderinger eller anmeldelser som Local Guide
  • bruke Trusted-merket for å kunne tilby ulike tjenester forbundet med programmet, for eksempel ved å konfigurere utstyr for å måle butikkbesøk (sporingspiksler) eller andre verktøy for å måle beregninger av kampanjeresultater, gi teamopplæring i digitale medier, rapportere om digitale trender / nye digitale plattformer og nye bedriftstrender, formidle råd fra medier, pilotprosjekter osv.

Spesialister i Trusted-programmet for Street View har lov til å

  • belaste et gebyr for tjenestene de tilbyr
  • plassere sin egen merkevare og logo på firmabilen sin
  • bruke Trusted-merket i bedriftsprofilen sin
  • bruke Trusted-merket og -varemerkeeelementene på nettsteder, i presentasjoner, på arbeidsklær og i trykt salgsmateriell

Du kan kommunisere og rapportere problemer med sertifiserte Street View-fotografer ved å fylle ut dette skjemaet.

Vi er svært opptatt av å ivareta brukersikkerheten. Av den grunn begrenser vi bruken av Googles merkevarer og plattformer. Ingen enheter har lov til å

  • bruke Google-merkevaren, for eksempel Street View-ikonet, -merket og/eller -logoen på firmabilene sine
  • Bruk Google-merkevarene, Google Maps og Street View, Trusted-merket fra Street View eller andre Google-varemerker eller lignende i domenenavn
  • Bruk Google-merkevarene, Google Maps og Street View, eller andre Google-varemerker eller lignende på arbeidsklær (uniformer osv.)
  • Bruk Google-, Google Maps- og Street View-merkevarene, eller andre Google-varemerker eller lignende i bedriftsprofilen sin
  • Bruk Google-varemerker eller Trusted-merket på en måte som antyder at Google anbefaler bestemte produkter eller tjenester