Administrer nå

Svar på spørsmålene du måtte ha om bedriftsprofilen din

Vanlige spørsmål om Bedriftsprofil

Med gratisverktøyet Bedriftsprofil kan du selv kontrollere hvordan bedriften din fremstilles på Google Søk og Maps. Gjennom bedriftsprofilen din kan du kommunisere med kunder, legge ut oppdateringer, liste opp produktene og tjenestene dine, ta imot nettbestillinger med mer.

Finn ut hvordan Google finner informasjon om bedriften din

Nei, det koster ikke noe å opprette en bedriftsprofil på Google. Du kan opprette profilen helt kostnadsfritt og administrere bedriften din fra Google Søk og Maps for å nå ut til enda flere kunder.

Du kan bruke Google Maps-appen til å administrere bedriftsprofilen din på mobilenheten din. Fra skrivebordet kan du administrere direkte fra Google Søk i nettleseren.

Finn ut hvordan du kan oppdatere profilen din fra Søk og Maps

Ja, du kan ha en profil selv om bedriften din ikke har noen fysisk adresse, såfremt du betjener kunder personlig (altså ikke (bare) på nettet). Du kan også få en profil dersom du har en hybridbedrift som betjener kunder på bedriftens beliggenhet og oppsøker eller leverer produkter/tjenester direkte til kundene. Du kan også få en profil hvis du har en bedrift med tjenesteområde som oppsøker eller leverer produkter/tjenester direkte til kundene, men som ikke betjener kunder på bedriftsbeliggenheten (som jo er vanlig for rørleggere og rengjøringsfirmaer).

Finn ut hvordan du kan gjøre krav på og bekrefte profilen din hvis du har en bedrift med tjenesteområde.

Ja, den kostnadsfrie bedriftsprofilen er et supplement til bedriftens nettsted ved at du oppnår økt synlighet med nettstedet på Google Søk og Google Maps.

De fleste bedrifter bekrefter eierskap per SMS, på telefon eller ved å be Google om å sende dem et postkort på den aktuelle bedriftsadressen.

Finn ut hvordan bedrifter kan bekreftes

Når du bekrefter bedriften din, vet vi at du er den rettmessige eieren av den, og du får da tillatelse til å administrere bedriftsprofilen din. Vi tar sikkerheten din på alvor og vil unngå at andre enn deg og de godkjente administratorene dine kan oppdatere profilen din.

Du kan vise at du tilbyr både nettjenester og personlige tjenester, via attributter i bedriftsprofilen din.

Finn ut mer om hvordan du kan fremheve nettjenestene dine

Ja, du kan svare på anmeldelser når du er pålogget kontoen din. Når du svarer på en anmeldelse, vises svaret ditt under overskriften «Svar fra eieren» under kundens anmeldelse på Google Søk og Maps.

Finn ut hvordan du kan svare på anmeldelser

Ja. Hvis bedriften din tilbyr spesifikke tjenester til ulike tidspunkter dagen gjennom (f.eks. takeaway, levering eller åpningstider for risikogrupper), kan du angi «Flere åpningstider» i stedet for «Spesielle åpningstider».

Finn ut hvordan du kan angi flere åpningstider

Bruk ulike attributter for å fortelle kundene om hvilke tjenester du tilbyr, for eksempel «Servering på stedet» eller «Henting utenfor». Du kan også opplyse om sikkerhetstiltak bedriften har iverksatt, for eksempel «Munnbind er obligatorisk», «De ansatte får målt temperaturen» og «Desinfisering av overflater mellom besøk». Finn ut hvordan du kan endre eller legge til bedriftsattributter.

Finn ut mer om redigering av attributter

Oppdater menyen din når du endrer rettene du serverer, eller om du har spesialtilbud for å tiltrekke deg kunder. For å oppdatere menyen, logg på Bedriftsprofil. Klikk på Informasjon > Meny i menyen til venstre. Rediger så eksisterende retter, eller legg til nye.

Finn ut hvordan du kan oppdatere menyen din

Med markedsføringssettet kan du opprette markedsføringsmateriell for å markedsføre bedriften din både på og utenfor nettet. Tilpass materialene med detaljer fra bedriftsprofilen din, og last ned plakater du kan skrive ut, klistremerker du kan lime på vinduer, ferdigskrevne innlegg i sosiale nettverk med mer. Alle bedrifter som har bekreftet profilen sin, har tilgang til kostnadsfrie ressurser på nettstedet til markedsføringssettet.

Skaff deg et markedsføringssett

Nå kan du oppdatere bedriftsprofilen din direkte fra Google Søk og Maps. For å gjøre dette, logg på Google-kontoen du brukte da du bekreftet bedriften din. På Google Maps: Trykk på profilbildet ditt øverst til høyre i mobilappen, og velg «Bedriftsprofilen din» for å få tilgang til disse verktøyene. På Google Søk: Finn bedriftens navn – eller søk etter «bedriften min» – for å oppdatere profilen.

Finn ut hvordan du kan oppdatere profilen din fra Søk og Maps

Bedriftsprofiler har erstattet Google Steder for bedrifter, Google-oppføringer og sidene i Google+ for bedrifter-tjenesten.

Ja. I Fremhevede partnere-programmet retter vi lyset mot partnere som yter verdifulle tjenester til det større fellesskapet av Google Min bedrift-selgere.

Finn ut mer om fremhevede partnere

Vi tilbyr en rekke verktøy for at bedrifter av alle slag skal kunne oppnå vekst og gode resultater.

Oppdag flere verktøy

Du kan bruke Google Ads til å nå ut til flere kunder. Med Google Ads genereres det trafikk til bedriften din, uansett hva du måtte selge.

Finn ut mer om hvordan du kan bruke Google Ads

Bli med i samtalen

Administrer nå