Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Hei jenter :) wow, nå er det en god stund siden sist. Skulle gjerne sagt jeg jeg har vært innom hver, men har nok måttet ta skippertak lesing. Skulle nesten tro det var eksamen :P

 

Som dere kanskje skjønner så har det relativt travelt. Knøttene krever mer og mer, og de to store skal jo ha sitt de og.. Dagene bare flyr avgårde. Men jeg koser meg da. Er så herlig den alderen knøttene er i nå, hvor de daglig utvikler seg og utforsker stadig nye ting. Radius for utforskingen utvides hver dag. ;)

 

Så utrolig morsomt å lese om din siste innspurt før lille kommer Babysyk. Har jo fulgt deg lenge og synes det er veldig godt at du endelig er der du har drømt om så lenge jeg har "kjent" deg.

 

Ønsker, krysser fingrer og tær jeg. :)

 

Hmmm, der stoppet det visst opp. Ja ja, bedre enn ingenting. Har problemer med pc'en så jeg skriver fra mobilen. Får komme tilbake når jeg har tid, tja, ihvertfall kanskje litt bedre tid ;)

 

Ha en fin lørdag dere. Jeg har vært ute på cup med mellomste og det var ganske dårlig vær, så er helt utslitt. Har inntatt horisontalen på sofaen og her blir jeg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann dere! Dere er jo så flinke å skravle og å strikke! Her går det tregt. Er den vesten du linket til jeg holder på med, Babysyk. Har hals- og ermekanter igjen så er den ferdig, men ting tar tid. Teppet går forferdelig treigt pga taggene rundt. Føler de tar en evighet. Har allerede sagt til min søster at det ikke er sikkert jeg blir ferdig med det til lillegutten kommer til verden.

 

Jeg venter i spenning på innlegg fra deg om at du har født, Babysyk. Jeg ble satt i gang, ja. Forventet å gå over tiden, men håpte det skulle starte av seg selv. Siden jeg hadde termin på en lørdag, ble jeg sendt på overtidskontroll på kk fredagen etter termin (6 dager over). På ul ble det konstantert at det var veldig lite fostervann igjen så jeg fikk ikke lov å dra hjem. Ble innlagt og satt i gang med ballongkateter. Var helt greit det, men jeg var ikke klar for å bli "påtvunget" motherhood den helgen. Misforstå meg rett, det var den verste og beste helgen ever, men jeg likte lite igangsettingen. Krysser fingrene for at ting starter av seg selv neste gang. Men, Babysyk, ikke fortvil om du blir satt i gang. Fødselen må du gjennom uansett ;-) Krysser alt jeg har for at den går strålende! Forresten så lå lillemor her i tverrleie helt til uke 36 ca. Da jeg var på siste kontroll hos jm 3 dager over termin, var hodet knapt festet.

 

Oj, nå har jeg brukt så lang tid på innlegget at jeg ikke husker hva mer jeg skulle skrive... Hehe... bruker mobilen så får jo ikke sett resten av innleggene. Jo btw, her var ikm på fredag (trodde jeg), men kroppen er nok ikke helt i rute enda. Vi har med vilje droppet sengekos (som kan føre til baby) denne mnd, så jeg er nok ikke gravid selv om jeg er over ikm. Jeg vil jobbe hele skoleåret før jeg skal ut i en evt ny perm. El-tester og g-tester er handlet inn så vi er klar ;-)

 

Kjipt med ødelagt el-test, ønsker. Håper det klaffer for dere snart. Har dere snakket mer om hvor lenge dere vil fortsette prøvingen? Jeg husker dessverre ikke mer av det du skrev. Gullfiskhjerne her i kveld.

 

MaMi, så kjekt å høre fra deg! Er du fortsatt hjemme med knøttene? Hvor lenge har du perm forresten? Blir det noe tid til strikking hos deg?

 

FruLS: to vikarer for deg? Du får bare piske de til å gjøre alt sånn at de lærer raskt ;-) kanskje du har sagt det, men det kan vel ikke være mange uker igjen til permisjonen din..

 

Nei, jeg tror det er på tide å fiske frem strikketøyet. Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer! :)

Ja, Lollo, de tror jeg er så supereffektiv, så de måtte ha inn to nye..hehe.. neida, planen er at de skal få gjort enda mer enn jeg har slik at prosjektet blir ferdig på kortere tid (eller faktisk ferdig i det hele tatt).

Jeg har tre uker igjen på jobb, så det blir spennende å se om de er ferdig opplært innen da (mtp at de andre på prosjektet ikke aaaaner hvordan jeg gjør det jeg gjør og dermed ikke kan overta opplæringen..). Men vi er godt på vei da. :)

Ellers har jeg bare "sokk" nr 2 igjen på sparkebuksen jeg holder på med. Fikk litt effektiv strikketid hos svigers idag mens mannen var på Brann-kamp.

Det er prinseteppet du holder på med sant Lollo? Den taggekanten er en av grunnene til at jeg ikke tror jeg orker å strikke det. Men det blir jo utrolig flott da!!!

 

Kjekt å høre fra deg Mami, og skippertak er lov vettu :) Blir litt sånn her innimellom også, ihvertfall på skrivesiden..Kan tenke meg det er gøy å følge med på jentene som utforsker verden for første gang! :D

 

Spennende tid frem til IKM da ønsker, om du traff EL selv om testene var litt på bærtur. Krysser fingrene igjen jeg! :)

 

Babysyk, venstre side sover jeg på hver natt, men det skal sies at jeg har ligget på høyre side på sofaen hele uken. Men nå er det tilbake på venstre også der, så får vi se om det hjelper på halsbrannen..hehe.. Er nok ingen tegn på at lille kommer ennå nei, så vi får vente i spenning. Din tur først! :)

Sparkebuksen er ganske stor ja, så vi får se når den passer. Jeg aner jo ikke når den kommer til å passe, men størrelsen er 3-6mnd, så vi får vel bare prøve oss frem.

Så skummelt med terassedøren(?) da..men greit at det kommer noe godt ut av det når uhellet først er ute. Vi har hatt skikkelig fine høstdager her i helgen, håper du har fått brukt møblene litt du også :) Og masse lykke til med innspurten. Spennende å følge med deg!

 

Ellers har jeg gått gjennom alle klærne jeg har i de minste størrelsene (50-56) idag for å prøve å få en oversikt over hva vi har (og hva vi trenger). Så nå har jeg laget liste på Pc'en med full oversikt, og i tillegg merket alle klærne som jeg har lånt så de finner hjem igjen etterpå. :) Nå gjenstår bare å vaske dem, men det får vi gjøre om noen uker når kommoden er kommet i hus.

I løpet av uken skal tapeten til jenterommet også komme. Blir veldig spennende å se hvordan det blir. Gleder meg til å få det ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, endelig ferie :) flyturen gikk strålende og vi var så heldige å sitte ved siden av ei trivelig dame som til og med kjørte oss helt dit vi skulle :) jeg er forresten på besøk hos min far og kona hans. Fem herlige dager hvor husarbeid er ikke-eksisterende og andre har så lyst til å bære rundt på lillegull :)

 

Monsterbuksen er ferdig, den ble så fiiiin :) har tatt frem et gammelt strikketøy som bare mangler 1,5 erme og kant. Fikk unna 5 cm, men tok heller med hekletingene på tur - er mye enklere :)

 

Følger spent med på kommende fødsler, rett rundt hjørnet nå babysyk :) men hvem vet, fruLS kan jo komme raskt på banen nå også ;) gøy å følge med på eventuelle nye spirer også.

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, FruLS, det er prinseteppet jeg holder på med. Ble advart av en venninne om at taggene tok tid, men kastet meg over prosjektet likevel. ;) Hehe.. Prøver å få strikket litt hver uke, for hver kveld får jeg ikke tid til lengre. Blir litt undervisningsplanlegging på kvelden for tiden og siste 1,5 uken har lille vært et monster å legge om kveldene. Hun bare står i sengen og gråter og gråter. Det hjelper ikke at jeg eller mannen sitter inne på rommet hennes til hun har sovnet en gang... hun vil bare opp og da er alt greit. Håper det går seg til snart. Merker jeg ikke har så god tålmodighet til å sitte der inne hele kvelden. Vil jo gjerne få litt tid med mannen og avslappings på sofaen, men det har det blitt lite av. Nå høres det ut som om hun endelig har sovnet. Blir lagt senest 19.30 hver kveld, men holder det gående til rundt 22. På fredag sovnet hun ikke før midnatt. Blæ!! I neste uke skal jeg ha klubb, så da vil jeg gjerne at hun sovner til normal tid. Ellers får mannen være på rommet med henne siden han er hjemme. Hehe ;)

 

Kjekt å få fortgang i prosjektet ditt da! :) Krysser fingrene for at du får vikarene ferdig opplært før du forsvinner ut i perm! Wow, bare tre uker igjen på jobb! Tiden flyr. På denne tiden i fjor hadde jeg 5 uker og en friuke på jobb. Tenk at det allerede har gått et helt år. Sheit!

 

Så kjekt med besøk og strikking da. Veldig greit når andre vil ta seg av dilling og dulling med de små :) Så snilt av sidedamen din å kjøre dere da! Får vi se monsterbuksen din? Jeg har forresten fått "bestilling" på en monsterbukse. Eller dvs vi har gjort en byttehandel. Jeg strikker bukse til en bekjent sin datter og hun syr noe fint til min lille :)

 

Fortsatt ingen tr her i gården... tror kroppen trenger litt tid til å hente seg inn. Nei, nå er det sengen for min del. Tidlig opp for å ha kroppsøving i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens hjernetrim, å skrive her inne :)

 

Har ikke fått vært her så mye de siste dagene, for samboer sitter ganske opptatt med skole for tiden. Har endel innleveringsoppgaver som er greit å være ferdig med når fødselen starter...

 

Hyggelig med så mye skravling her inne da!

 

MaMi, veldig gøy å lese om knøttene! Bedre at du skriver korte innlegg enn at du ikke skriver noen ting, for det er alltid veldig hyggelig å høre fra deg! Lurer også på hvor lenge du skal ha permisjon. Du snakket noe om permison uten lønn for litt siden? Får dere det til? Hvordan er det forresten med barnehageplass til knøttene? De ble født i januar? De har blitt store de også!!!

 

Lollo, så greit å lese litt om din fødselserfaring. Hadde du lekket fostervann? (merket noe til det) eller er det bare sånn som skjer at det blir lite fostervann kanskje?

Vi har stoppet opp på samme sted på vesten vi da :) Eller, igår var jeg flink å tok den fram igjen. Når man først begynner, tar ikke de siste vrangbordene lang tid. Håper på å bli ferdig idag.

Du er jo kjempesnil som har satt igang med prinseteppet til nevøen din skal komme! Tenker søsteren din blir veldig takknemlig selv om det kommer litt etter fødsel. Heldigvis kan teppet brukes lenge, så du slipper stresset med at han vokser ut av det før det er ferdig :)

Skal dere begynne å prøve etter mensen igjen? Håper syklusen din snart er i orden igjen!!

Kjedelig med leggetull! Får håpe det bare er en litt trass periode som snart går over! Kjenner at jeg gruer meg til det blir min tur :)

 

FruLS, du har fult strikketempo fortsatt du!!! Nå er du vel ferdig med sparkebuksen også. Hva er ditt neste prosjekt?

Var det mye fint av klærne som du kan bruke? Du har vel full garderobe og vel så det du nå :) Flink du er som har laget oversikt på pc :) Lister og prosedyrer er vel en del av jobben din, så det overrasker meg ikke :) hehe.

 

Deilig med ferie Camillok. Du får nyte tiden og slappe maks av nå som noen andre duller med Leon :) Så kommer du opplagt og uthvilt hjem igjen :)

 

Har vært hos legen idag. Hodet er fortsatt ikke festet, så han mente at det ihvertfall ikke blir fødsel idag eller imorgen, sånn ifølge boka. Men at han selvfølgelig kunne ta feil.

Har fått time til overtidskontroll på Ahus 3.oktober, og har en følelse av at jeg ikke har født før det! Var så forberedt på å føde før termin, men nå begynner jeg å tro at jeg må bli satt igang 14 dager etter termin. Har overhodet ikke lyst til å bli satt igang, men må jeg så må jeg.

Har heklet 36 firkanter på teppet, men har ikke som mål å bli ferdig før lillegutt kommer. Tar det litt som det kommer. Tok fram vesten igår og har begynt med vrangborder rundt hals og ermer på den.

Har vært skikkelig utålmodig de siste dagene, men har vel vent meg til tanken at jeg må vente 2 uker til. Det føles som en evighet akkurat nå!! Har liksom ingen motivasjon! Eller overskudd!!! Syns jeg blir sliten for ingen ting, og det er utrolig kjedelig!!

Blir mye syting her nå! Huff, skal prøve å skjerpe meg jeg! :)

 

Hvis lysten, ånden og energien kommer over meg så skal jeg lage knekkebrød etterpå! Har dilla på det, men energien har ikke vært tilstede.

Jo, laget pizzasaus på søndag. Med ferske tomater. Ble veldig god, så nå har vi masse pizzasaus i fryseren :)

 

Ha en fin tirsdagskveld jenter! Hilsen fortsatt gravide meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mye tynn utflod de siste ukene og var nødt til å gå med truseinnlegg hele tiden. Godt mulig det egentlig var fostervann som lakk, men det vet jeg ikke. Kjenner en som er jordmor på føden på Haukeland og hun sa det var veldig vanlig med lite fostervann. Det kunne skje innimellom, og var ikke farlig, men de vil ofte holde deg under oppsyn bare for å være på den sikre siden. Mamma kunne faktisk fortelle at det skjedde henne da hun gikk gravid med den eldste av lillebrødrene mine også.

 

Etter fødselen min spurte ansvarlig jordmor om når vannet gikk, men jeg hadde ikke merket at det gikk i det hele tatt. Var på do for jeg holdt på å tisse på meg da pressriene startet, men det var bare urin som kom ut. Det er jeg helt sikker på. Hadde jo travet frem og tilbake på rommet mitt og drukket vann etter hver rie, så blærer var nok ganske full ;)

 

Tenkte jeg skulle sende Mail til Haukeland og ve om å få fødselsrapporten tilsendt. Jeg husker egentlig lite av det som skjedde og mannen kom jo 15 minutter etter at lille var ute så kan liksom ikke be han om info heller...

 

Min søster har valgt farge til teppet selv, så regner med hun blir kjempefornøyd. Jeg skal sy en vognpose til de også. Morsomt at vi har stoppet opp samme sted på vesten. Må få fingeren ut og gjøre den ferdig snart.

 

Hang in There, Babysyk. Sender deg gode fødevibber :) det er ikke verdens undergang å bli satt i gang, men jeg vi, gjerne at det starter av seg selv neste gang. Forresten så setter vi i gang med prøving etter neste mens, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sparkebuksen ferdig ja. Har ikke festet siste trådene og sydd på knapper da, menmen...

Ble så inspirert over teppe-heklingen deres at jeg har bestemt meg for å gjøre ferdig lappeteppet jeg begynte på i vinter. Fant ut at jeg egentlig bare manglet tre lapper, og å hekle det sammen. Da får jeg 5x6lapper a 12cm.. håper det er ok størrelse til å ha som pynt i vognen/krybben. Evt får jeg hekle en ensfarget kant rundt hele for å gjøre det litt større.

Ellers er neste prosjektene "Little sisters dress", eller en ribbestrikket bukse med flette på siden. Vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå må jeg begynne å følge med på utfloden min jeg også!

Så rart at vannet aldri gikk, men kanskje det var nesten tomt, så siste rest bare lakk ut.

Skjønner godt at du vil at fødselen skal starte av seg selv neste gang. Det er jo litt spenning i å være hjemme og ta tiden og sånn også kan jeg tenke meg. Men som du sier, ikke verdens undergang å bli satt igang.

 

FruLS, så flink du er!!

Ja, gjør ferdig teppet, når det bare er så lite igjen går det fort å bli ferdig :) Og så deilig når det er gjort! Selv om jeg ikke gleder meg til sammensyingen selv, litt usikker på hvordan det skal gjøres for at det skal bli pent....

Little sister dress er et morsomt prosjekt!!! Likte veldig godt å strikke den! Går fort og lite montering. Og så er den jo supersøt!

 

Har ikke fått gjort noe siden sist jeg skrev.... Har hatt så vondt! Var så vidt jeg orket å lage pølser til middag :) Og etter middag la jeg meg for å sove. Er litt bedre nå heldigvis. Og så jobber jeg med å slå meg til ro med at jeg må gå to uker over.... Eller, var ei som sa at man nå bare går 7 dager over, så tenkte å ringe imorgen for å høre rutinene på Ahus, så jeg kan telle ned :)

 

Nå skal samboer sove, så jeg får vel legge meg jeg også da. Selv om jeg like gjerne kunne vært oppe og gjort noe fornuftig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av monsterbuksa :)

 

Babysyk, hold ut - han kommer snart :) men husker selv at det tok en eeeevighet. Og jeg hadde tilgang til Internett (som dere vet ;) )

 

Koser oss på besøk, skriver mer siden.

post-830317-0-04799300-1348685241_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ville bare innom og si at jeg heier på deg Babysyk. Spennende tider nå.

 

Lollo, føler med deg. Sliter en del med legging her og. Har klart å få skikkelig dårlige uvaner på knøttene ved legging. Finner ikke rett tid og må sitte å stryke på begge før de sovner. Jobber med å få de til å sovne av seg selv, noe som ikke et lett. Blir en del gråt og en frustrert mor :'( men jeg skal klare det. :)

 

Så kveldene mine er utrolig slitsomme, der jeg løper skytteltrafikk ned på soverommet.

 

Vi fikk desverre ikke mulighet for at jeg kunne være hjemme 100 % i ulønna helt til jul. Begynner i 60% om fire uker. Da skal jeg jobbe tre dager og være hjemme to. Helt til desember, hvor jeg har noen feriedager og tar en uke ulønna. Satser på bhg fra januar, men har ikke hørt noe enda.

Ja tida går, knøttene er nå straks 9 mnd. De fyker rundt og utforsker stadig nye kroner og kroker. Er vanvittig gøy nå, syns jeg ligger på gulvet og leker med dem nesten hele tiden. Husarbeid?? Nei, hva er det ;)

 

Ha en fin kveld dere flinke strikkr/helle damer. Jeg bøyer meg for deres innsats og er veldig misunnelig. Mangler motivasjon og tid nå, men det kommer vel forhåpentligvis tilbake :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅh, sÅ stilig den var Camillok!! Maskestingene ble jo kjempefine!!

Men husker ikke helt, hvilket garn har du strikket i?

 

Kjedelig med vondter da Babysyk, men det er uansett ikke sÅ lenge igjen nÅ! Overtid eller ei. HÅper du holder ut, og at det ikke blir for gale.

 

Idag har jeg endelig fÅtt tapeten til barnerommet i hus. SÅ fÅr vi se om mannen fÅr tid i løpet av helgen Å henge den opp.

Har en og en halv lapp igjen pÅ teppet. Jeg tenkte Å hekle de sammen med fastmasker i en kontrastfarge. Selve rutene er i hvit, mørk lilla og mosegrønn, og skal hekle sammen i mørk rosa. HÅper det blir bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er termindatoen snart passert. Skal vel mye til at jeg føder på termin nå!

 

Går litt bedre nå, prøver å fokusere på at det bare er 2 uker igjen. og ikke kjenner etter hele tiden om det kanskje er noe.

Veldig koselig at dere heier på meg! Men har en følelse av at det kan drøye litt dette!

 

Camillok, den var superkul den monsterbuksa!!! Sånn vil jeg også strikke. Hvilken oppskrift brukte du? Ser ut som merino extra fine garnet til drops? Har du laget monsteransiktet selv eller fulgte det med diagram eller noe? Jeg har bare laget tenner og noen enkle øyne på min, angrer på at jeg ikke laget øyenbryn ihvertfall.

 

Så flink du er MaMi, som holder ut med legging av to små! Det høres slitsomt ut!

Synd at dere ikke fikk mulighet for 100% permisjon, men håper dere har funnet en ordning som allikevel fungerer i hverdagen.

 

Snart ferdig med teppe FruLS :) Tipper det blir kjempefint! Du hadde laget litt forskjellige lapper også hadde du ikke? Fine farger du har valgt! Det passer jo ihvertfall til vogna, for den var brun?

 

Jeg har vært på gravidtreff idag. Veldig hyggelig. Men har fått skikkelig vondt i ryggen av å sitte rett opp og ned, så nå må jeg finne senga og få strekt ut litt!!

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kul monsterbukse Camillok:) hvor finner man oppskrift til noe slikt? strikker man inn ansiktet, eller broderer man på etterpå?

 

Høres litt slitsomt ut med leggingen MaMi:( huff. Håper det ordner seg snart så du kan få litt "egentid" også. Viktig det også. Et eller annet bare.. selv om ikke det blir strikking.

 

Det høres ut som at du har nå innstilt deg på å gå over tiden Babysyk. Tror det kan være lurt.. at alt annet blir en positiv overraskelse. Men skjønner det tar på når du har vondt:( så koselig med gravidtreff da! Sikkert massevis å prate om tenker jeg?:) Hvordan er det.. har alle på september-gruppa her inne på bim fått barn nå eller?

 

Jeg er støl idag;) har begynt å trene og det er ukjente muskegrupper som får gjennomgå:D

Men er heldigvis ikke så støl som jeg har pleid å være! Haha.. klarte nesten ikke å sette meg eller gå nedover i trapper for noen uker siden:D Idag er noe helt annet. Så, det hjelper på:)

Når det gjelder strikking så strikker jeg på kåpa til vesla og på raggsokkene til mannen om hverandre. Men fant kjempefine sokker og votter som hadde vært morsomt å kanskje strikke i julegave til noen.. hvis jeg nå skjønner hvordan jeg strikker sokker da:D

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=789〈=no

og votter:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=791〈=no

 

Forresten julegaver.. noen som har begynt?

Jeg har alltid begynt tidlig, vil ikke drive med det i kose-måneden desember:) Da vi skulle ha vesla i slutten av november for noen år siden, så ordnet jeg alle julegavene samt julekalender-gavene til de tre andre store før fødsel. Det var noe av det smarteste jeg har gjort! Kunne bare nyyte babyen, desember ble bare kos, fryd og gammen og jula.. da dro vi bort:)

Anbefales til deg FruLS ivertfall.. som også skal ha i november:)

Men nå tok jeg keisersnitt også da(vesla var i seteleie og sykehuset tok ikke setefødsler).. og da mindre rørlig de par første ukene. OG jeg skulle ikke bære så tungt, og det blir det jo med alle posene på julegaveshopping;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, må jeg tenke på julegaver allerede? Har jo nettopp hatt bursdag jo! Nei, tror jeg overlater det til brødrene og mannen.. :)

 

Nå er siste lappen på teppet straks ferdig, så nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal hekle dem sammen (mønster), og gjøre det.

Imorgen er det bare TO uker igjen på jobb!!!! *Hjelp* Tiden flyr litt for fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere likte monsterbuksa til Leon :)

 

Oppskriften jeg har brukt er denne:

http://minenterprise.blogspot.no/2010/02/monsterbukse-oppskrift.html

Jeg tror jeg brukte 4 masker mindre fra start for å få mer baby str. Den ble en perfekt str 74/80. tok bare inn 4 masker totalt pr bein. Gjorde den et par cm kortere i overdelen, beina bare passet jeg til en bukse i str 80. Lagde monsteret etter bilde jeg linket til - første gang jeg har gjort maskesting og jeg må si meg selv veldig fornøyd med resultatet ;)

 

Rett angående garnet, jeg har brukt drops merino extra fine og pinne nr 4 (3,5 til vrangbord). Deilig å strikke noe som går litt raskere :) Ser at mange av oppskriftene er i babyull, liker at den er litt tykkere og mer av en utebukse. Jeg brukte 2 nøster i bunnfargen og ett nøste av hver farge ellers. Svært økonomisk plagg må jeg si, kjøpte jo garnet på salg :P

 

I dag har vi vært på ull-shopping, Leon har fått et ullsett av bestemor og ett av oss, så nå har han nok av ull til vinteren :) Blir jammen fort utsolgt i str 74 og 80!!!!

 

Har bare med hekletøy på ferie, og kjenner at jeg blir litt utolmodig av disse rutene... Strikking er mer gøy enn så lenge! Men har faktisk 16 ruter tror jeg, så det går da faktisk unna på et vis.

 

ønsker3gull: så utrolig synd at de ikke gjorde setefødsler der du bor, hvilket sykehus sogner du til? Hvis de ikke gjør det ved sykehuset i østfold og neste blir liggende i sete drar jeg hjem til svigers og føder i Kristiansund.

 

Må gå, gullet roper som en villmann her :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke skrive så mye, for jeg lager egentlig pizza, men ble kastet bort et lite øyeblikk fordi samboer skulle støvsuge.

 

Ville bare si at det fortsatt ikke har skjedd noe! Har mensmurringer hele tiden - har blitt ganske vant til de nå, men ingen ting mer skjer.

 

Forrige fredag snakket vi om at det sikkert (og forhåpentligvis) var siste fredag uten barn, men neida!!! Sitter her idag igjen!!!

Jaja, tror nok hele denne helgen går uten at noe skjer, så vi får vel bare kose oss mens vi kan!

 

Får skrive mer senere :)

Ha en fin fredagskveld jenter!

Her er det pizza og gullrekka på tv som står på menyen. Og kanskje litt sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går en spennende helg i møte Babysyk Krysser fingrene for at babyen kommer før mandagen banker på døren :)

 

Her er jeg i full gang med sammenhekling av lappeteppet. Måtte prøve meg litt frem før jeg fant fineste måte å gjøre det på, er egentlig ikke helt fornøyd, men det får bli som det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heier på deg babysyk, plutselig er dere en til :) den første tiden er så koselig, det er så utrolig alt sammen :)

 

Nå er vi hjemme igjen, lillegull syntes det var såååå stas med pappaen igjen :) bare noen få dager igjen til hyttetur nå, her er vi virkelig på farten :) glemte igjen hekletøyet mitt i Stavanger da, og nå er de bortreist - blir dårlig med hekling på hytta da... Kanskje lage votter eller noe til gullet?

 

I dag skal vi til mormor og hjelpe til litt - mens pappaen sover etter vakt.

 

Ha en super helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daff lørdag her i huset :)

 

Kjenner at jeg ikke orker hjernetrim idag, så det får bli et kort egoinnlegg.

 

Må gi meg selv en klapp på skulderen, for idag har jeg endelig fått rotet meg til å feste knapper på en jakke som har ligget siden i fjor sommer. Monteringen ble gjort for noen uker siden.... Deilig å endelig ha gjort det!!! Den er del av et sett med tilhørende bukse, og i størrelse nyfødt, så det var på tide å gjøre det ja :) Er i mintgrønn farge, så hvis mageboeren plutselig skulle vise seg å være jente, så skal dette brukes som hentesett. Bare bytte ut knappene med rosa hjerteknapper.

 

I kveld skal vi på middag hos mamma og pappa. Forhåpentligvis siste gang de ser meg med denne magen, men har mine tvil.

 

Ahh, nå blir jeg kastet bort.....

Jaja, ha en fin lørdagskveld da jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. jeg kan bare ikke tro det! Jeg klarte ikke Å la være.. og testet pÅ en billigstrimmel nÅ.. midt pÅ dagen.. og streken var klar.. ok, ikke sÅ sterk lilla som kontrollstreken, men det er ingen tvil. Det ER to streker der!:))

Jeg tør ikke juble ordentlig enda. Kan ikke tro at jeg ER gravid?!? forrige gang kom jo mensen fire dager etter bÅde kryss og digital "Gravid1-2". ÅÅÅ.. som jeg hÅÅÅper dere. TÅrene renner her ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, krysser fingre, tær og alt annet som krysses kan :D Du er nok gravid, men sjansen for abort før ikm er jo stor, så vi bare hååååper denne fester seg godt og blir der i 9 mnd til :) så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi Ønsker3gull, så spennende!!! SkjØnner godt at tårene triller altså! Håper lille spiren klorer seg fast og blir værende ja!

Vi må jo ha noen gravide igjen i denne tråden.. så du får bytte med Babysyk, og så kan jeg bytte med Lollo om en noen uker :)

 

Så kjedelig å glemme hekletØyet da Cammillok, men håper dere hadde en super tur likevel :) Og som du selv sier, nå er jo muligheten der til andre småprosjekt innen du får tilbake hekletØyet!

 

Babysyk, så flink du er til å feste knapper. Jeg har masse prosjekter liggende (igrunn det meste til lille) som mangler knapper/knappestolpe. Knapper er kjØpt inn til det meste, men de er ikke festet. Og listen over nye prosjekter blir merkelig lengre, uten at de gamle blir gjort helt ferdig *Smekk på hånden*

Kanskje jeg skal ta i et tak idag......vi får se. FØrst er det frokost, litt hekling på teppet, litt papirarbeid, og etterhvert middag hos mormor...

 

Fikk forresten mms av svigermor igårmorges. Hun hadde vært på shopping og handlet til lille. Body, kjole, sokker, strØmpebukser og koseklut var blitt henne med hjem. Koselig!

I tillegg fikk jeg laget oversikt og merket alle klærne vi har i str 62 (50 og 56 tok jeg forrige helg)...og det fylte omtrent hele gjestesengen. 41 bodyer, 15 bukser, 15 sælebukser/sparkedresser, og mye mye mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Ønsker, nÅ ble jeg glad. Fikk gÅsehud og ble skikkelig rØrt pÅ dine vegne... NÅ hÅper vi alle med deg pÅ at dette gÅr bra. :)

 

Babysyk: er sÅ spent sÅ spent. Inne og sjekker med jevne mellomrom om du har skrevet noe.

 

Wow FruLS jeg er imponert over hvor flink du er til Å sortere. Og sÅ mye klær som du har :) Jeg som er en listeperson er jo bare kjempemisunnelig over listene. Det er noe jeg burde hatt, men nÅ har jeg bare ikke tid eller ork til Å sette meg ned med sÅnt.

 

Har tenkt at jeg egentlig har lyst til Å lage monsterbukse til knØttene, men ser med gru frem til at jeg mÅ lage to. Kanskje jeg mÅ alliere meg med mamma. Ja, det var lurt. Var det din oppskrift Cammillok som var pÅ pinne 4?? Tenker det passer meg fint ;)

Ellers sÅ har jeg en rolig sØndag. Er alene med eldstejenta mi og knØttene. Mannen og mellomste er pÅ hytta med farmor, var litt dugnadsarbeid i helgen. savner de, men kjenner at det er godt Å være med eldste. Koste oss i gÅr kveld nÅr knØttene var lagt seg, og bare har kosesØndag :)

GÅr et millimeter hakk bedre med legging. Har gjort noen smÅ knep, men har nok enda et stykke igjen. de sovner ikke av seg selv enda, men forsØker Å gradvis trekke meg unna. NÅ sitter jeg pÅ gulvet mellom sengene og tar de av og til Å hÅnden hvis de blir urolige. Siden de reiser seg opp i senga fØler jeg at jeg bruker mye tid pÅ Å legge dem ned. De bruker jo smokk, men koseklut/bamse er de ikke interessert i ;) Mammas hÅnd er definitivt den beste kosen ;)

 

Nei, da er det baking av rundstykker. Skal ha barseltreff her i morgen, og glemt Å handle inn. SÅ da fÅr de fÅ hjemmebakst ;) Stakkars folk :D he he

 

Ha en fin sØndag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...