Få mest mulig ut av rapportene

Vi har satt sammen informasjonen vi tror du vil få mest utbytte av. Ta deg tid til å konfigurere kontoen din, og bruk denne sjekklisten som en referanse for å få mest mulig ut av Google Analytics. I brukerstøtten finner du svar på vanlige spørsmål og informasjon om hvordan du konfigurerer sporingskoden.

Startveiledning

Installer sporingskoden: Installer sporingskoden og se rapporter innen 24 timer.


Sett mål: Identifiser hovedhandlinger du vil spore, konverteringsrater for annonser, markedsføringsinitiativer, e-handel og annet. Sett mål du kan måle effektiviteten mot.


Sånn arbeider du med rapportdata: Utforsk dataene dine og lær hvordan du leser grunnleggende rapporter.

Maksimer markedsføring på nettet og netthandel

Koble til AdWords: Overvåk AdWords-inntekter, konverteringer og avkastning. Se på denne korte videoen for å finne ut hvordan.


Optimer søkeord: Se videoer der du lærer hvordan du kan få mest igjen for annonseringsutgiftene.


Bruk tager på kampanjer: Spor konverteringer på banner-annonser, e-postmarkedsføring og andre initiativer.


Spor e-handel: Se e-handelresultater i sammenheng med søkeord og markedsføringskampanjer for detaljert avkastning og annet.

Utforsking av avanserte funksjoner

Avansert segmentering: Opprett og bruk tilpassede segmenter for å isolere og analysere bestemte deler av trafikken.


Tilpassede rapporter: Bruk dra-og-slipp-funksjonalitet for å lage rapporter med målene og dimensjonene du vil ha.


Flash-sporing: Forenklet sporing for Adobe Flash-, Flex- og AS3-innhold.


Sett opp tilpassede e-postrapporter: Send jevnlige rapporter til interessenter i selskapet.