GoogleAnalytics

Sosiale kilder

Antallet sosiale plattformer fortsetter å vokse, og hvor du velger å bruke tid på å engasjere fellesskapet kan ha stor innvirkning. Rapporter for sosiale kilder hjelper deg med å avgrense hvor du bruker tid og flytte den sosiale taktikken over fra «magefølelse» til databasert.

Sosiale kilder

Oversikt

Se hvilke sosiale nettverk og nettsteder som gir best trafikk slik at du kan avgrense sosiale kampanjer.

Hvorfor bruke sosiale kilder?

Vi har gjort arbeidet for deg: all den sosiale trafikken er nå samlet på ett sted.

  • Få en oversikt over viktige sosiale nettverk for merkevaren din
  • Se hvilke nettverk som sender deg trafikk
  • Se hvordan besøkende beveger seg fra sosiale nettverk gjennom nettstedet ditt
  • Bruk sosiale kilder for å finne ut hvilke sosiale plattformer som er mest relevante for nettstedet ditt

Hvordan fungerer det?

Med rapporter om Google Analytics-trafikkilder kan du måle og analysere trafikk fra forskjellige kilder som søk eller henvisninger. Rapportene for sosiale kilder segmenterer og grupperer automatisk henvisningstrafikk fra hundrevis av sosiale nettverk, noe som gjør at du kan fokusere på analysen.

  • Opprinnelige sosiale nettverk grupperer henvisningstrafikk på tvers av plattformer – f.eks. YouTube
  • Identifiser hvilke nettverk som leder trafikk til en bestemt side
  • Identifiser hvilket innhold som er mest populært i alle de ulike sosiale nettverkene
  • Sammenligningsdiagrammer viser all trafikk og trafikk fra sosiale kilder

Hvor finner jeg det?

Du finner Sosiale kilder-rapporten på Standard rapportering-fanen under Trafikkilder > Sosial > Kilder.