GoogleAnalytics

Sosiale konverteringer

Anskaffing av avkastning på sosiale medier er en vanskelig oppgave selv for erfarne markedsføringseksperter på nettet. Ikke nå lenger. Konverteringer-rapporten gjør det mulig med større kontroll over markedsføring i sosiale medier – og viser klart hvordan sosiale medier påvirker bedriften din.

Sosiale konverteringer

Oversikt

Konverteringer-rapporten viser konverteringsfrekvenser og hvor mye disse konverteringene som forekom på grunn av besøk fra sosiale nettverk, er verdt i rene penger. Vi kobler disse besøkene til målene og netthandelstransaksjonene dine. Du velger målene som er viktige for bedriften din, og deretter kan du gå gjennom hvordan sosiale medier som en kilde, hjelper deg med å oppnå disse målene.

Hvorfor bruke Konverteringer-rapporten?

Med så mange markedsføringskanaler og programmer blir det enkelt å forstå hvilken effekt de har på målerne dine, slik at du kan ta veloverveide beslutninger om den sosiale strategien.

  • Se effekten av sosiale medier på målene dine i enkle rapporter som er klare til bruk
  • Finn ut hvilket innhold som leder til konverteringer, med sosiale målgrupper
  • Vis resultatrapporter til viktige interessenter for å sette en verdi på sosiale medier

Hvordan fungerer det?

  • Konverteringer-rapporten bruker henvisningskilden og kobler direkte til målene og sporingen av netthandel du har definert
  • Rapportene deler opp bidraget til sosiale medier som den siste henvisningskilden til kunden, det vil si at de kom til nettstedet ditt direkte fra et sosialt nettsted, og kan også dele opp forekomstene der et sosialt nettsted var involvert lenger opp i konverteringskjeden.

Hvor finner jeg dem?

Du finner Konverteringer-rapporten på Standard rapportering-fanen under Trafikkilder > Sosial > Konverteringer.