GoogleAnalytics

Remarketing med Google Analytics

Remarketing er en effektiv måte å utvide rekkevidden på og bringe kundene ett skritt nærmere et kjøp. Nå er det enklere enn noensinne å dra nytte av alle de innholdsrike dataene du har i Google Analytics og bruke dem til å forbedre kampanjeresultatene dine.

Remarketing

Oversikt

Med remarketing med Google Analytics kan du få verdifull innsikt om de som besøker nettstedet ditt og viser interesse for produktene og tjenestene du tilbyr – for eksempel besøkende som ser mye på bestemte sider eller legger elementer i handlekurven. Når du har identifisert målgruppen din, kan du kjøre annonser som er skreddersydd for denne målgruppen, over hele Googles displaynettverk (GDN).

Hvordan fungerer det?

Vi har gjort det enkelt og raskt å finne de kundene du er på jakt etter. Velg blant forhåndsdefinerte remarketinglister, eller lag dine egne tilpassede lister – alle basert på kjente Google Analytics-beregninger som sider som er blitt sett på, besøksvarighet og målfullføringer. Deretter kan du sende kundelisten til Google AdWords automatisk og i løpet av få minutter kjøre målrettede annonser – med bare et par klikk. Nå den spesifikke målgruppen din ved å dra nytte av mer enn to millioner nettsteder på GDN.

Slik finner du det

Klikk på Admin-fanen i øvre hjørne av Google Analytics (du må være kontoadministrator), og deretter på Remarketinglister-fanen.

Hvorfor bør jeg bruke remarketing med Google Analytics?

  • Kom i kontakt med de rette kundene ved å bruke innholdsrike data fra nettet
  • Lever målrettede GDN-annonser basert på de spesifikke kundesegmentene dine
  • Opprett og rediger avanserte lister enkelt i det intuitive grensesnittet

Tenk deg hva remarketing kan bidra med i annonsestrategien din

  • Identifiser og vinn nye kunder der du holder til
  • Bidra til gjennomføring av kjøp for brukere som sammenligner produkter
  • Få tilbake brukere som la elementer i handlekurven, men ikke kjøpte noe
  • Behold kunder som har gjort kjøp tidligere
  • Tilby spesiell status og gode tilbud til de mest lojale kundene

Kundeanbefaling

SPIL GAMES

«Remarketing med Google Analytics er svært enkelt å bruke, og det lar oss nå nøyaktig de brukertypene vi ønsker. Integreringen med Google Analytics og AdWords gjør det veldig effektivt – vi trengte ikke å gi teamene våre noen ny opplæring.»

«Vi ser mange muligheter med dette – for eksempel å kjøre flere, men mindre, bannerkampanjer for å fokusere på spesifikke kundesegmenter.»

– Jeroen van der Veen, Senior SEA-spesialist hos Spil Games