We Care Animal Rescue

We Care Animal Rescue bruker AdWords Express for å tiltrekke seg givere, frivillige og adopsjonsfamilier for kjæledyr.

Markedsføringsmål

  • Øk antallet kjæledyradopsjoner
  • Rekruttér frivillige
  • Få inn flere nettdonasjoner

Resultatberegninger

350 %

økning i aktivitet på nettet

125 %

økning i søknader på nettet

3,51 %

gjennomsnittlig CTR

Rask oversikt

Sted: USA www.wecareanimalrescue.org

Formål

We Care Animal Rescue ble grunnlagt i 1982 i Napa Valley og finansieres utelukkende av private donasjoner og pengeinnsamlinger. Organisasjonen skaper og fremmer velferd for dyr ved å ta vare på hjemløse katter og hunder, finne hjem til dem og øke den allmenne kunnskapen om dyrevelferd. Styreleder Susan Wren sier «Uten støtten fra giverne ville det ikke vært mulig for We Care Animal Rescue å yte disse tjenestene. For mange dyr er We Care Animal Rescue et sted som gir dem en ny sjanse i livet.»

Markedsføringsmål

We Care Animal Rescue lanserte et nytt nettsted i slutten av 2015. Organisasjonen ønsket å vise frem den nye nettstedsfunksjonaliteten og gjøre det enklere å samhandle med lokalsamfunnet i Napa Valley. For å utføre arbeidet sitt og oppnå nye mål brukte de AdWords Express-kampanjer for å promotere organisasjonens nye nettsted, tiltrekke frivillige og få inn flere donasjoner på nettet.

Prosess

Organisasjonens nettredaktør brukte verktøyene for annonseoppretting i AdWords Express for å lage nettannonser raskt og enkelt samt for å målrette annonsene mot geografiske steder. We Care Animal Rescue optimaliserer søkeuttrykkene som AdWords Express oppgir, for å skape mer annonsetrafikk. De bruker også den brukervennige kontooversikten til å finne ut hvilke annonser målgruppen samhandler med. De bruker denne viktige informasjonen for å finjustere annonsene og oppnå de beste resultatene.

Med AdWords Express-appen kan organisasjonen raskt følge med på hvor vellykkede annonsene er, uansett hvor organisasjonens ansatte befinner seg. I tillegg bruker We Care Animal Rescue Google Analytics for å følge med på hvor mange som besøker nettstedet, og hvilke AdWords Express-annonser som fungerer for å tiltrekke givere, frivillige og adopsjonsfamilier for kjæledyr.

Effekten av Google Ad Grants

Etter at de ble med i Ad Grants-programmet, har We Care Animal Rescue opplevd en økning i mottatte nettsøknader om adopsjon på 125 % i løpet av det siste året. Ifølge Susan Wren var «konfigurasjonen av AdWords Express-kampanjene enkel, og det tok bare noen minutter å lage de første annonsene. AdWords Express kunne ikke vært enklere å bruke. Den samme dagen som vi oppretter nye annonser, ser vi resultater.» Organisasjonens AdWords Express-kampanjer øker donasjonene på nettet, tiltrekker seg nye frivillige, øker antallet adopsjoner av kjæledyr og gjør organisasjonen mer synlig i samfunnet.

«Etter at vi ble med i Ad Grants-programmet, har interessen for nettjenestene våre økt med 350 %. I gjennomsnitt har vi 2000 flere unike besøkende til nettstedet vårt i måneden».
Susan Wren, styreleder