SOS Children's Villages

SOS Children's Villages tok i bruk AdWords-verktøy for å få mest mulig ut av Ad Grants-kontoen sin.

Markedsføringsmål

  • Øke antallet donasjoner
  • Øke bevisstheten rundt organisasjonens mål
  • Bli synlig på nettet

Resultatberegninger

Over 100 %

flere nettstedbesøk per måned

40 000

indiske rupi (INR) i månedlige donasjoner

30 %

økning i nettstedtrafikken per år

Rask oversikt

Sted: New Delhi, India www.soschildrensvillages.in

Mål

SOS Children's Villages er en uavhengig, ikke-statlig organisasjon for sosial utvikling som har ytt barn i India familiebasert omsorg siden 1964. I dag bor mer enn 6600 barn og unge i 32 SOS-barnebyer og 27 SOS-ungdomsfasiliteter i landet.

Markedsføringsmål

SOS Children's Villages var ikke en Internett-kyndig organisasjon før den opprettet en Google Ad Grants-konto. Organisasjonen lager AdWords-kampanjene sine ut fra markedsføringsmål. Organisasjonen bruker også ulike AdWords-verktøy og følger gode fremgangsmåter anbefalt av Google Ad Grants-teamet, for å nå målene sine.

Fremgangsmåte

SOS Children's Villages bruker gratis AdWords-verktøy for å administrere Ad Grants-kontoen sin. Organisasjonen gjennomgår og implementerer forslagene på Muligheter-fanen og anbefaler dette verktøyet for andre Ad Grants-mottakere med begrensede ressurser. I tillegg legger organisasjonen jevnlig til relevante søkeord i kampanjene sine og bruker annonsetekst som fremhever hovedbudskapet, for å målrette mot publikumet sitt og generere kvalifisert trafikk til SOS-nettstedet.

Effekten av Google Ad Grants

Etter å ha lansert en Ad Grants-konto har antallet månedlige besøk på nettstedet til SOS Children's Villages økt fra 3000 til 8000, og organisasjonen får i gjennomsnitt 40 000 indiske rupi i donasjoner per måned fra Ad Grants-annonsene sine. Med konverteringssporing kan organisasjonen måle effekten av kampanjene sine, få innsikt i hvilke handlinger brukerne utfører etter at de har klikket på organisasjonens annonser, og se hvilke kampanjer som bringer inn flest donasjoner. Organisasjonen bruker disse dataene for å sikre at dagsbudsjettet blir satt av til de mest effektive kampanjene. SOS Children's Villages benytter dessuten nettstedslinker for å markedsføre sider på nettstedet deres som brukes for å generere engasjement, for eksempel donasjonssiden.

"Med Ad Grants kan organisasjoner med begrensede ressurser nå målene sine og nå ut til den riktige målgruppen."
Kanchan Sen, Head of Individual Partnerships, Fund Development & Communications, SOS Children’s Villages