Singapore International Foundation

Ved hjelp av Ad Grants kunne Singapore International Foundation omdisponere midler og lage mer relevant innhold.

Markedsføringsmål

  • Skape bevissthet om organisasjonens arbeid hos en global målgruppe
  • Øke trafikken til nettstedet
  • Inspirere folk til å engasjere seg

Resultatberegninger

70 %

økning i nettstedsøkene

20 %

mer tid blir tilbrakt på nettstedet

27 %

flere nettsteder er besøkt

Rask oversikt

Sted: Singapore www.sif.org.sg

Effekten av Google Ad Grants

Gjennom Our Better World, et initiativ til digital historefortelling fra Singapore International Foundation, formidles historier fra Asia om folk som gjør gode gjerninger, for å inspirere verdenssamfunnet til å forenes for å skape en bedre verden. Etter at Our Better World ble Google Ad Grants-mottaker og tok i bruk AdWords i markedsføringen sin, har organisasjonen kunnet gi engasjerte mennesker muligheten til å delta i meningsfylte prosjekter. Organisasjonen bruker relevante søkeord for å føre folk til historier av høy kvalitet og informasjon om hvordan de kan engasjere seg og utgjøre en forskjell. I forbindelse med organisasjonens siste Play-for-Good-fotballturnering, som ble avholdt i støtte for fotballaget til Cerebral Palsy Alliance Singapore, ble enkle søkeord som «CP-fotball» og «fotballturnering» brukt i AdWords-kampanjen. På denne måten klarte organisasjonen å hente inn en tredjedel av lagene som deltok i turneringen.

"Som historiefortellere på nettet har vi som mål å formidle historiene våre til så mange på nett som mulig. Takket være Google Ad Grants har vi fått mer trafikk av høy kvalitet til nettstedet vårt, slik at flere mennesker kan bli inspirert av historiene våre til å gjøre gode gjerninger over hele verden."
Rebecca Lim, leder for Our Better World, Singapore International Foundation