Make a Difference

Make a Difference bruker Google Ad Grants for strategisk utvikling av avdelingene for pengeinnsamling internasjonalt.

Markedsføringsmål

  • Bygg opp et nettverk av frivillige
  • Få inn flere pengedonasjoner
  • Øk kjennskapen til sesongbetonte arrangementer

Resultatberegninger

700 000

visninger per måned

30 000

registrerte frivillige

30 %

av nettstedtrafikken kom fra Ad Grants

Rask oversikt

Sted: Bangalore, India www.makeadiff.in

Formål

Make a Difference (MAD) ble etablert i 2006 og har avdelinger i 23 byer i India. Organisasjonen er basert i Bangalore i India og gir barn som bor på barnehjem og herberger, muligheten til å finne ut hva de har anlegg for og realisere potensialet sitt. MAD gir disse barna kreative læringsfasiliteter og arbeider for å gi dem en bedre utdanning og bedre mulighet til å skaffe seg meningsfullt arbeid.

Markedsføringsmål

Gloria, som er administrerende direktør i MAD, sier: «Google Ad Grants er helt uunnværlig for alle ideelle organisasjoner, spesielt indiske organisasjoner som først nå begynner å bruke nettet i arbeidet sitt.» MAD bruker Google Ad Grants-kontoen sin for å rekruttere engasjerte frivillige som brenner for saken og forplikter seg til organisasjonen i ett år, for å øke bevisstheten rundt organisasjonen, for å generere nettdonasjoner og for å finne steder det er mulig å utvide til internasjonalt.

Effekten av Google Ad Grants

Google Ad Grants er et gratisverktøy for målretting, ikke bare mot det nåværende MAD-arbeidet i 23 byer, men også mot resten av India og verden. Ut fra Google Ads-dataene er det mulig å se hvilke byer og land som har størst interesse for MAD, og organisasjonen bruker disse dataene for å finne ut hvor det er mest effektivt å utvide virksomheten til. Med Ad Grants har organisasjonen dessuten muligheten til å bygge opp et nettverk av frivillige, som det ikke hadde vært mulig å nå ut til gjennom tradisjonelle markedsføringsmetoder. Ca. 20 % av de frivillige i MAD fant organisasjonen gjennom Google Ads, og ca. 30 % av nettstedtrafikken stammer fra organisasjonens Ad Grants-kampanjer.

«Ad Grants er en effektiv kanal for internasjonale donasjoner og gir oss også muligheten til å få tidlige indikasjoner på hvilke land det kan være nyttig å utvide MAD-avdelingene for pengeinnsamling til – ut fra donasjoner og interesse.»
Gloria Benny, administrerende direktør, MAD