GlobalGiving

GlobalGiving brukte beregninger for konverteringssporing for å generere kvalifisert trafikk, slik at organisasjonen kunne søke om å delta i Grantspro-programmet.

Markedsføringsmål

  • Øk antallet besøk på nettstedets prosjektside
  • Utvid nedslagsfeltet til nye land
  • Få inn flere nettdonasjoner

Resultatberegninger

4000+

konverteringer

390 000

nettstedsklikk

5000

donasjoner

Rask oversikt

Sted: USA www.globalgiving.org

Formål

GlobalGiving er en organisasjon som gir sosiale entreprenører og ideelle organisasjoner fra hvor som helst i verden muligheten til å tjene penger for å forbedre lokalsamfunnene sine. På GlobalGiving.org kan potensielle givere søke etter prosjekter etter region eller emne, så sender den utvalgte ideelle organisasjonen ut oppdateringer om hvordan donasjonen brukes. GlobalGiving er en markedsplass for positiv innvirkning – folk donerer tiden sin og penger til veldedige organisasjoner, som gjør verden til et bedre sted.

Markedsføringsmål

GlobalGiving erkjenner at folk vanligvis bare gir donasjoner til saker de har fått tilstrekkelig informasjon om. Derfor bruker GlobalGiving nettstedet sitt til å informere folk om saker, for deretter å sette giverne i kontakt med 10 000 eller flere kvalifiserte prosjekter rundt omkring i verden. Etter å ha prøvd tradisjonelle markedsføringstiltak valgte GlobalGiving å ta i bruk Google Ad Grants i 2008 for å generere kvalifisert trafikk til nettstedet sitt og øke antallet donasjoner til prosjektene sine. I mer enn seks år har organisasjonen testet markedsføringsstrategier på nettet i Ad Grants for å kunne nå målene sine.

Prosess

Produktsjef Kevin Conroy sammenligner resultatdata for Google Ads over tid med trender i bransjen og blant forbrukerne, for å finne nye markedsføringsmuligheter. Dessuten viser beregninger for konverteringssporing og trender for klikkvolum hvilke kampanjer og prosjekter som øker i popularitet, slik at Kevin kan angi markedsføringsmål og -strategier for GlobalGiving. Med Google Ad Grants kan organisasjonen målrette mot riktig person til rett tid med riktig handlingsfremmende oppfordring, og dermed bidra til å opplyse folk og få dem til å gi donasjoner.

Effekten av Google Ad Grants

GlobalGiving installerte konverteringssporing for å se hvor mange donasjoner og abonnementer på nyhetsbrev som stammet fra Ad Grants-kampanjene deres. Organisasjonen brukte beregninger for konverteringssporing for å optimalisere kampanjene sine og sørge for at de fikk mest mulig ut av det månedlige budsjettet på USD 10 000. Dette ga organisasjonen mulighet til å søke om å delta i Grantspro-programmet, få et økt budsjett på USD 40 000 i måneden og oppleve enda større effekt av Ad Grants-kontoen sin. Med det økte budsjettet fordoblet trafikken til GlobalGiving og forbruket av Google Ads seg. I dag har organisasjonens nettstedtrafikk økt med mer enn 400 % siden GlobalGiving ble med i Ad Grants i 2008. Organisasjonen tester dessuten fortsatt nye strategier for å utnytte det økte budsjettet.

«Ved hjelp av Google Ad Grants har vi fått mer enn 350 000 besøkende til nettstedet vårt, og vi har fått inn ytterligere 440 000 USD fra mer enn 5000 donasjoner – helt uten ekstra kostnader.»
Kevin Conroy, produktsjef, GlobalGiving