The Fred Hollows Foundation

Fred Hollows Foundation bruker Ad Grants og en betalt AdWords-konto for å øke effekten av Internett-kampanjene sine.

Markedsføringsmål

  • Øke bevisstheten rundt øyesykdommer
  • Øke trafikken til nettstedet
  • Øke antallet donasjoner

Resultatberegninger

87 000

nettstedklikk

2000

konverteringer eller mer

Rask oversikt

Sted: Australia www.hollows.org.au

Mål

Fred Hollows Foundation er en australsk organisasjon som arbeider for å bekjempe unngåelig blindhet og forbedre urbefolkningens helse i Australia. Mer enn 200 millioner mennesker verden over er enten blinde eller svaksynte, og ofte kan dette rettes på ved hjelp av enkle inngrep. Mange har imidlertid ikke de nødvendige ressursene for å få kvalifisert hjelp. Stiftelsen fokuserer på å levere komplette behandlinger for de forskjellige sykdommene som forårsaker disse problemene, og bidrar til å forbedre livskvaliteten for millioner av mennesker.

Markedsføringsmål

Fred Hollows Foundation har som viktig utviklingsmål å øke bevisstheten rundt øyehelse i samfunnet. mål å Organisasjonen bruker både en Ad Grants-konto og en betalt AdWords-konto for å øke bevisstheten, trekke folk til nettstedet sitt og de veldedige arrangementene sine samt å øke antallet donasjoner på nettet.

Fremgangsmåte

Fred Hollows Foundation har gjort markedsføringen sin på nettet mer effektiv ved å supplere Ad Grants-kontoen sin med en egen betalt AdWords-konto. Organisasjonens markedsføringsbyrå for digitalt innhold, Loves Data, bruker CPC-en på 2 USD for stiftelsens Ad Grants-konto for å målrette mot mindre konkurransedyktige søkeord, og bruker den betalte AdWords-kontoen for bud på mer generelle søkeord med høy trafikk. Med den betalte AdWords-kontoen kan også Fred Hollows Foundation dra nytte av funksjoner som ikke er tilgjengelige for Ad Grants-mottakere, for eksempel remarketing og Google Displaynettverk. Med remarketing kan organisasjonen nå ut til brukere som har besøkt nettstedet deres, på viktige tidspunkt i fremtidige markedsføringskampanjer. Fred Hollows Foundation oppdaterer også innholdet på nettstedet sitt ut fra de mest brukte søkeordene i begge AdWords-kontoene sine, slik at de stadig er relevante.

Effekten av Google Ad Grants

I regnskapsåret 2013 stammet nesten 15 % av organisasjonens donasjoner på nettet fra Google Ad Grants-kontoen, og den bidro også til at Fred Hollows Foundation fikk de nødvendige ressursene til å utføre mer enn 4,5 millioner øyeoperasjoner, -inngrep og -behandlinger. På ett år genererte Ad Grants-kontoen mer enn 87 000 klikk og 2000 konverteringer. Kontoen er dessuten en nyttig plattform der organisasjonen kan teste hvor effektive forskjellige kampanjestrukturer og annonsetekster er. Fred Hollows Foundation bruker erfaringene sine fra Ad Grants-kontoen sin på den betalte AdWords-kontoen sin, en strategi som har bidratt til at organisasjonen vant Australian Charity of the Year-prisen i 2013.

"Aktiv kontoadministrasjon og bruk av både Ad Grants- og den betalte AdWords-plattformen har til sammen gjort det mulig for oss å oppnå en effekt som er fem ganger så høy som effekten av bare en Ad Grants-konto."
Aisling Wallace, leder for digital kontoer, Loves Data