Federation of Canadian Artists

Ad Grants hjelper Federation of Canadian Artists med å informere folk som er interessert i kunst, om forskjellige kurs og utstillinger ved hjelp av AdWords Express.

Markedsføringsmål

  • Øk trafikken til nettstedet
  • Få flere registreringer på nettet
  • Få inn flere donasjoner

Resultatberegninger

70 000

klikk til nettstedet

23 %

økning i aktivitet på nettet

7 %

økning i abonnement på nettet

Rask oversikt

Sted: Vancouver, Canada www.artists.ca

Formål

The Federation of Canadian Artists (FCA) ble grunnlagt i 1941. Organisasjonen jobber for å fremme kunnskap og verdsettelse av kunst og kultur hos alle kanadiere – ved å tilby kursing i, utstillinger av og kommunikasjon om billedkunst – og for å støtte og promotere både talentfulle nye og profesjonelle kunstnere i medlemsbasen sin.

Markedsføringsmål

FCA ønsker økt oppmerksomhet for å utvide kunstnerfellesskapet sitt, fremme engasjement rundt kurs og utstillinger hos den kanadiske befolkningen og samle inn donasjoner. Ad Grants hjalp organisasjonen med å nå disse målene ved å øke nettstedtrafikken deres, fremme aktivitetsregistreringer og skaffe donasjoner gjennom registreringer av medlemskap på nettet.

Prosess

For å nå markedsføringsmålene til FCA måtte Patrick Meyer – administrerende direktør i FCA – sørge for å strukturere AdWords Express-kontoen effektivt i Ad Grants. Med AdWords Express kunne Patrick velge blant flere forskjellige kategorier. Han valgte nøye ut kategorier som representerer organisasjonen, og systemet genererte automatisk en liste over relaterte søketermer som skulle utløse annonsene til FCA. Stedsmålretting var en annen effektiv målrettingsstrategi fra Adwords Express som Patrick implementerte. Dette brukte han for å vise annonser for utstillinger internasjonalt, mens annonser for kurs bare skulle vises lokalt innenfor et område der folk var villige til å reise. Patrick fikk også finstemt kampanjene sine ved å overvåke AdWords Express-oversikten som viser søkeuttrykkene som var tildelt annonsene hans. Han identifiserte søkeuttrykk som kunne føre irrelevant trafikk til annonsene, og fjernet disse uttrykkene.

Effekten av Google Ad Grants

Med AdWords Express klarte FCA enkelt å nå målgruppen sin, og de fikk nye besøkende til nettstedet sitt og inn i galleriet. I 2015 fikk AdWords Express-annonsene deres 70 000 klikk, påmeldinger på nett til aktiviteter økte med 23 % og registreringer av regelmessige donasjoner økte med 7 %. Med den fleksible funksjonaliteten til AdWords Express kunne Patrick skreddersy og målrette budskapet, samtidig som graden av automatisering gjorde det lett å administrere kontoen kontinuerlig. FCA kommer til å fortsette å bruke AdWords Express for å nå markedsføringsmålene sine og for å fremme saken organisasjonen brenner for.

«AdWords Express har vist seg å være en av de enkleste og mest effektive metodene for å nå ut til flere personer utover våre nåværende medlemmer og kunder.»
Patrick Meyer, administrerende direktør, Federation of Canadian Artists