Federation of Canadian Artists

Ad Grants hjelper Federation of Canadian Artists med å informere folk som er interessert i kunst, om forskjellige kurs og utstillinger ved hjelp av AdWords Express.

Markedsføringsmål

  • Øke trafikken til nettstedet
  • Få flere registreringer på nettet
  • Få inn flere donasjoner

Resultatberegninger

70 000

klikk til nettstedet

23 %

økning i aktivitet på nettet

7 %

økning i abonnement på nettet

Rask oversikt

Sted: Vancouver, Canada www.artists.ca

Mål

Federation of Canadian Artists (FCA) ble grunnlagt i 1941. Organisasjonen arbeidet for å fremme kunnskap og verdsettelse av kunst og kultur hos alle kanadiere – ved å tilby kursing i, utstillinger av og kommunikasjon om billedkunst – og til å støtte og promotere både talentfulle nye og profesjonelle kunstnere i medlemsbasen sin.

Markedsføringsmål

FCA lnsker økt oppmerksomhet for å utvide kunstnerfellesskapet sitt, fremme engasjement rundt kurs og utstillinger hos den kanadiske befolkningen og samle inn donasjoner. Ad Grants hjalp organisasjonen med å nå disse målene ved å øke nettstedstrafikken deres, fremme aktivitetsregistreringer og skaffe donasjoner gjennom registreringer av medlemskap på nett.

Fremgangsmåte

For å nå markedsføringsmålene til FCA måtte Patrick Meyer – administrerende direktør i FCA – sørge for å strukturere AdWords Express-kontoen effektivt i Ad Grants. Med AdWords Express kunne Patrick velge blant flere forskjellige kategorier. Han valgte kategorier som representerte organisasjonen nøye, og systemet genererte automatisk en liste over relaterte søketermer som skulle utløse annonsene til FCA. Stedsmålretting var en annen effektiv målrettingsstrategi fra Adwords Express som Patrick implementerte. Dette brukte han for å vise annonser for utstillinger internasjonalt, mens annonser for kurs bare skulle vises lokalt innenfor et område der folk var villige til å reise. Patrick fikk også finstemt kampanjene sine ved å overvåke AdWords Express-oversikten som viser søkefrasene som var tildelt annonsene hans. Han identifiserte søkefraser som kunne føre irrelevant trafikk til annonsene hans, og fjernet disse frasene.

Effekten av Google Ad Grants

Med AdWords Express klarte FCA enkelt å nå målgruppen sin, og de fikk nye besøkende til nettstedet sitt og inn i galleriet. I 2015 fikk AdWords Express-annonsene deres 70 000 klikk, påmeldinger på nett til aktiviteter økte med 23 % og registreringer av regelmessige donasjoner økte med 7 %. Med den fleksible funksjonaliteten til AdWords Express kunne Patrick skreddersy og målrette budskapet sitt, samtidig som graden av automatisering gjorde det lett å administrere kontoen kontinuerlig. FCA kommer til å fortsette å bruke AdWords Express for å nå markedsføringsmålene sine og for å fremme saken organisasjonen brenner for.

"AdWords Express har vist seg å være en av de enkleste og mest effektive måtene å nå ut til flere personer utover våre nåværende medlemmer og klienter på."
Patrick Meyer, administrerende direktør, Federation of Canadian Artists