Barnardos

Barnardos optimaliserte Ad Grants-kontoen sin med søkeord og annonseutvidelser og fikk rekordhøye konverteringsfrekvenser.

Markedsføringsmål

  • Opprettholde en CTR på mer enn 1 %
  • Øke antallet konverteringer etter donasjoner og e-postregistreringer
  • Øke antallet visninger og oppdage trafikk fra barn på sider uten merkevareinnhold

Resultatberegninger

2,57 %

CTR

366 %

økning i konverteringsfrekvensen

350 %

økning i nettstedsvisningene

Rask oversikt

Sted: Dublin, Irland www.barnardos.ie

Formål

Barnardos er en av Irlands ledende veldedige barneorganisasjoner og driver mer enn 40 sentre som hjelper barn i fattige lokalsamfunn. Organisasjonen arbeider for å gi barn trygge og gode oppvekstvilkår, slik at de skal kunne utvikle seg som personer og få en god utdanning. Barnardos er klar over at barns oppvekst påvirkes av familiene deres og samfunnet rundt dem, og samarbeider aktivt med interessegrupper for barn for å nå målet om å «sørge for at Irland blir det beste stedet i verden for barn».

Markedsføringsmål

Barnardos er avhengig av frivillige og donasjoner for å kunne utføre arbeidet sitt. For å forbedre resultatene sine og nå ut til enda flere barn ønsket Barnardos å generere mer trafikk til nettstedet sitt og fange opp generelle, ikke-merkevarerelaterte søkeord knyttet til barn. Organisasjonen ønsket også å bli mer tilgjengelig ved å fremheve bestemte sider på nettstedet sitt, vise hvor de holder til, og dele telefonnummeret sitt. Håpet var at den rette kombinasjonen av søkeord og annonseutvidelser skulle gjøre at de traff den riktige målgruppen og dermed fikk bedre resultater.

Prosess

I 2013 samarbeidet Jean O'Brien – som er leder for nettjenester hos Barnardos – med en ekspert i nettannonsering. De oppdaget at organisasjonens søkeord samsvarte med irrelevante søk. Jean tok i bruk endringselement for fleksibelt samsvar, setningssamsvar og eksakt samsvar for å avgrense organisasjonens liste over søkeord, velge relevante termer og ha bedre kontroll over hvilke termer som utløste visning av annonsene deres. Når søkeordene var gruppert i passende annonsegrupper og kampanjer, la Jean til nettstedslinker, viderekoblinger og adressetillegg i annonsene, slik at hun kunne dele tilleggsinformasjon uten ekstra kostnad.

Effekten av Google Ad Grants

Jeans arbeid med å forbedre Google Ads-kontoen til Barnardos hadde direkte innvirkning på organisasjonens resultater for søkeord, donasjoner og registreringer på nettet. Barnardos oppnådde en rekordhøy konverteringsfrekvens på 9,5 % og kunne vise til bedre resultater med Google Ads enn med noen av de andre plattformene som organisasjonen brukte for Internett-markedsføring. Jean fortalte også at Google Ads nå står for 15 % av organisasjonens e-postregistreringer og 17 % av organisasjonens donasjoner på nettet. Etter at organisasjonen begynte å annonsere med Google Ad Grants i 2007, har merkevarebevisstheten økt kontinuerlig – og Google Ads står nå for 28 % av organisasjonens nettstedsvisninger. Organisasjonen fortsetter arbeidet for barn i Irland og takker Google Ad Grants for muligheten til å annonsere på nettet.

«Uten Google Ad Grants hadde vi ikke hatt råd til å annonsere på nettet og få vedvarende gode resultater.»
Jean O’Brien, leder for nettjenester hos Barnardos