AmpleHarvest.org

Gjennom Google Ad Grants kan AmpleHarvest.org nå ut til millioner av mennesker over hele USA uten et markedsføringsbudsjett.

Markedsføringsmål

  • Øke antallet registreringer for matsentraler på nettet
  • Etablere kontakt mellom matprodusenter og lokale matsentraler
  • Få inn flere donasjoner for å støtte driften

Resultatberegninger

7000

registreringer for matsentraler

1,3 mill.

nettstedklikk

62 %

mer nettstedtrafikk

Rask oversikt

Sted: USA www.ampleharvest.org

Mål

AmpleHarvest.org ser for seg et USA hvor millioner av gartnere sørger for at matavfall, underernæring og sult i lokalsamfunnene sine blir noe som hører fortiden til. Organisasjonen sørger for at 42 millioner amerikanere med for mye mat i hagene sine kommer i kontakt med lokale matsentraler, slik at trengende skal få mat og mindre mat går til spille. AmpleHarvest.org sørger for at sultne mennesker får mat og at underernærte får sunnere mat, forbedrer miljøet, bidrar til å bygge opp lokalsamfunn og støtter lokal matvareforsyning.

Markedsføringsmål

AmpleHarvest.org bruker Google Ad Grants-kontoen sin som primær markedsføringsmetode. Selv uten et markedsføringsbudsjett og uten tidligere erfaring med markedsføring på nettet kan organisasjonen gjennom Ad Grants markedsføre seg på landsbasis og få inn pengedonasjoner så driften kan fortsette. Organisasjonen bruker Ad Grants-kontoen sin for å informere millioner av gartnere og fellesprodusenter med store avlinger om at de kan dele avlingene sine med trengende, samt hvordan og hvor de kan dele dem.

Fremgangsmåte

Grunnleggeren av AmpleHarvest.org, Gary Oppenheimer, søkte om å delta i Ad Grants-programmet i 2009. På grunn av Oppenheimers aktive kontostyring og implementering av konverteringssporing kunne han maksimere organisasjonens månedlige budsjett og bli godkjent for Grantspro-programmet i 2014. Dermed fikk organisasjonen et økt budsjett på USD 40 000 i måneden. Oppenheimer sier: «Gjennom Grantspro har vi fått enorme kommunikasjonsmuligheter, som vanligvis er utilgjengelige for små ideelle organisasjoner.» Han bruker AdWords Editor for å gjøre masseendringer i kampanjene sine, og implementerer jevnlig automatiserte forslag på Muligheter-fanen for å forbedre kampanjeresultatene. Med det økte budsjettet på USD 40 000 har AmpleHarvest.org fleksibilitet til å teste en rekke strategier for kampanjemålretting og nå ut til målgruppen sin på flere kontaktpunkter.

Effekten av Google Ad Grants

AmpleHarvest.org har generert mer enn én million klikk med AdWords-kampanjene sine på fem år og mer enn 60 000 konverteringer i løpet av få måneder. Gjennom Ad Grants har organisasjonen kunnet informere, oppmuntre og legge til rette for matvaredonasjoner i stort omfang, og AmpleHarvest.org har mottatt mer enn 7000 registreringer for matsentraler siden lanseringen av AdWords-kampanjene sine i 2009. Organisasjonen har fått en betydelig pressedekning og støtte, som i stor grad skyldes den store oppmerksomheten Ad Grants har skaffet.

"Ad Grants har vært en viktig partner for AmpleHarvest.org helt fra starten av. I løpet av de første 150 dagene etter oppstarten registrerte 1000 matsentraler seg på landsbasis for å motta ferske lokale matvarer for første gang, på grunn av den store rekkevidden til AdWords."
Gary Oppenheimer, grunnlegger, AmpleHarvest.org