Hjelpen er her.

Enten du er nybegynner eller ekspert på Google Ad Grants, finner du den hjelpen du trenger for å få mest mulig ut av kontoen din.

Tips for å håndtere covid-19

Covid-19 har gjort det vanskeligere for organisasjonen din å nå målene sine. Vi er her for å hjelpe dere.

Ulike samfunn prøver å håndtere utbruddet av covid-19 som best de kan, og vi vet at dette er en svært utfordrende tid for ideelle organisasjoner. Nedenfor finner du en sjekkliste med anbefalte fremgangsmåter du kan følge når du evaluerer Ad Grants-annonsene dine og prøver å tilpasse deg de varierende markedsforholdene.

Ad Grant-ressurser tilknyttet covid-19

Nå ut til flere brukere

Strukturér kontoen din for å sørge for effektive annonser.

Velg søkeordene du vil vise en annonse for, og samle dem etter tema i forskjellige annonsegrupper. Skriv 3–5 overbevisende annonser per annonsegruppe, som er relevante for søkeordene i den enkelte annonsegruppen. Annonsene roteres, og annonsene som gir bedre resultater enn andre i annonsegruppen, prioriteres.

Tips for å lykkes med Google Ad Grants

Ta velinformerte avgjørelser

Konverteringssporing er et gratisverktøy som oppretter rapporter om de ønskede handlingene besøkende på nettstedet ditt gjør etter at de har samhandlet med annonsene dine.

I tillegg til at Google Ads viser hvor mange folk som har klikket på annonsene dine, kan Google Ads eller Google Analytics spore hva kundene gjør når de kommer til nettstedet ditt. Hvis du bruker en tredjepart (f.eks. PayPal eller GiveLively) til å spore donasjoner, kan du gå gjennom retningslinjene våre for tredjeparter.

Veiledning for konverteringssporing i Ad Grants

Import av tredjepartsmål

Automatiser budgivningen

Hvis du automatiserer budene dine med Google Ads, kan du spare tid på administrering av kontoen din.

«Maksimer antall konverteringer», som er en strategi for Smart budgivning, angir bud automatisk, slik at du får flest mulig konverteringer for kampanjene dine, samtidig som du får brukt opp hele budsjettet. Hvis du bruker budstrategiene Maksimer antall konverteringer, Mål-CPA eller Mål-ROAS i Ad Grants, kan systemet by over maksbudet på programnivå (USD 2) hvis kontoens resultater tilsier at det er gunstig.

Smart budgivning

Endre måten du byr på

Få gratis kontobrukerstøtte

Registrer deg for Google Ad Grants Online Marketing Challenge.

Opplevelsesbasert læring for elever og studenter. Merkbare resultater for ideelle organisasjoner. Samarbeid med Google Ads-sertifiserte studenter for å evaluere og optimalisere kontoene dine.

Finn ut mer om utfordringen

Registrer organisasjonen din i dag