GoogleAnalytics

Attribusjonsmodellering

Hele 72 % av markedsførerne og byråene i undersøkelsen er enige i at markedsføringsattribusjon muliggjør bedre budsjettildeling over flere kanaler og gir økt avkastning.* Verktøyet for attribusjonsmodellering gjør det enkelt å lage og sammenligne modeller, slik at du kan forbedre de fremtidige markedsføringsaktivitetene dine.

Oversikt

Gi kreditt til alle de digitale markedsføringskanalene med Attribusjonsmodellering. Ved å lage, tilpasse og sammenligne modeller får du en innsikt i virkningen av de forskjellige markedsføringsprogrammene når de fungerer sammen for å skape salg og konverteringer. Deretter kan du opprette budsjetter basert på mer realistiske verdier, kjøre mer balanserte markedsføringskampanjer og forbedre resultatet.

Fordeler

  • Det fungerer med Mål- og Netthandel-dataene du allerede sporer i Google Analytics. Ingen ekstra konfigurasjon er nødvendig.
  • Opprett, juster og tilpass attribusjonsmodeller på noen få minutter – ingen omstendelig konfigurasjonskonsultasjoner eller «black box»-implementeringer.
  • Sammenlign verdier på tvers av kanaler, inkludert betalt og organisk søk, e-post, partnermarkedsføring, bannerannonser, mobilplasseringer og mye mer.
  • Ved hjelp av verdien for den prosentvise endringen kan du sammenligne verdier på tvers av modeller for forskjellige kanaler, henvisningskilder, kampanjer, søkeord og andre dimensjoner.
  • Vis opptil tre modeller side ved side for å fange opp verdiforskjeller raskt.
  • Bruk verktøyet for utvikling av tilpassede modeller for å definere regler for kredittvektlegging basert på plassering, type interaksjon, trafikkilde, kampanje, spesifikke søkeord, nettsteddeltakelse og mye mer, på en enkel måte.
  • Se data umiddelbart i det brukervennlige grensesnittet.