Kraftig økning i Tesla-klager

Forbrukerrådet sitter med en rekke klagesaker.

PROBLEMER: Mange sliter med i det hele tatt å få kontakt med Teslas kundeservice, ifølge Forbrukerrådet. Foto: Fred Magne Skillebæk
PROBLEMER: Mange sliter med i det hele tatt å få kontakt med Teslas kundeservice, ifølge Forbrukerrådet. Foto: Fred Magne Skillebæk Vis mer
Publisert

Forbrukerrådet mottar store mengder henvendelser om bilkjøp. Produsenten Tesla er blant aktørene som peker seg negativt ut, ifølge rådet.

– Vi forventer at Tesla ser på tjenestene sine overfor forbrukerne, sier Pia Cecilie Høst, leder for forbrukerdialog i Forbrukerrådet.

Høst legger til at Forbrukerrådet for øyeblikket har 39 klagesaker i forbindelse med nye Tesla-biler. Hun sier også at mange sliter med å komme i kontakt med firmaets kundeservice, og at flere har klagd på for sene leveranser.

I tillegg har Forbrukerrådet mottatt klager i forbindelse med biler med tekniske problemer.

– Voldsom økning

Høst opplyser at der Tesla i 2017 var den 24. vanligste motparten i saker der folk ber om råd, er bilprodusenten hittil i år oppe på en fjerdeplass bak Elkjøp, Power og Telenor.

– Det er en voldsom økning. Det ligger andre bilprodusenter i toppen av lista, men det er naturlig med tanke på det volumet disse omsetter. Når det gjelder Tesla ligger de litt høyere enn hva som er naturlig med tanke på omsetning, sier Høst til NTB.

NTB har forsøkt å få en kommentar fra Tesla Norge, hittil uten å få svar.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.