Lage breddekant og rund hjulbue...

Anbefalte innlegg

Hei du!

Jeg lurer litt på hvordan du har tenkt dette. Har en Audi 100 Avant Quattro -86 mod stående. Har hatt den stående ganske lenge, og planen har hele tiden vært å hente en 200 20V i Tyskland for å bygge om den jeg har her til en A200.

Det er jo en del før meg som har gjort dette, men langt fra alle har skifta over hjulbuene. Foran er saken veldig grei. Bare å skru av og skifte skjermene. Men bak er det jo mye verre. Å flytte over hele skjermen er jo et voldsomt arbeid som er veldig vansklig å få gjort helt bra. Alternativet er jo da å kutte ut en del av skjermen og bare flytte over og sveise inn selve den runde skjermbuen.

 

Det siste alternativet jeg har fått vite om er helt enkelt å få valsa runde skjermbuer bak. Da blir det ingen kutting og sveising (noe som aldri blir helt bra).

Det blir nok dyrt å kjøpe valseverktøy selv, men det finnes jo proffer som har slikt verktøy, og som helt sikker gjør dette for deg uten å loppe deg helt. Kluet er å få buene helt slik de skal være, men det skal la seg gjøre men hjelp av en som kan dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett at det var noen som hadde 20V bakskjermer klare. Finner ikke annonsen..:o

 

 

 

Hvis det er disse du tenker på, så er de solgt til meg: (han har ikke fått sendt de enda, da)

20vskjermer.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du!

Jeg lurer litt på hvordan du har tenkt dette. Har en Audi 100 Avant Quattro -86 mod stående. Har hatt den stående ganske lenge, og planen har hele tiden vært å hente en 200 20V i Tyskland for å bygge om den jeg har her til en A200.

Det er jo en del før meg som har gjort dette, men langt fra alle har skifta over hjulbuene. Foran er saken veldig grei. Bare å skru av og skifte skjermene. Men bak er det jo mye verre. Å flytte over hele skjermen er jo et voldsomt arbeid som er veldig vansklig å få gjort helt bra. Alternativet er jo da å kutte ut en del av skjermen og bare flytte over og sveise inn selve den runde skjermbuen.

 

Det siste alternativet jeg har fått vite om er helt enkelt å få valsa runde skjermbuer bak. Da blir det ingen kutting og sveising (noe som aldri blir helt bra).

Det blir nok dyrt å kjøpe valseverktøy selv, men det finnes jo proffer som har slikt verktøy, og som helt sikker gjør dette for deg uten å loppe deg helt. Kluet er å få buene helt slik de skal være, men det skal la seg gjøre men hjelp av en som kan dette. :)

Jeg tror det er betydelig mye vanskeligere på en avant. Jeg kommer til å skifte hele skjermene. Over tid vil det kanskje lønne seg resultatmessig.

Har sett bilde av de "rette" hjulbuene siom har blitt valset.. og det var ikke så veldig pent: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er disse du tenker på, så er de solgt til meg: (han har ikke fått sendt de enda, da)

Ja det var dem: bråk : ;)

Skal du gjøre samme jobben som jeg har tenkt å gjøre? Å bytte hele skjermene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var dem: bråk : ;)

Skal du gjøre samme jobben som jeg har tenkt å gjøre? Å bytte hele skjermene?

 

Ja, det hadde jo vært best... De skermene er hvist kappet godt over punktskjøten slik at de kan punktskjøtes på igjen...

Det eneste problemet kommer ved vinduene...

Jeg vil ikke ta ut vinduene, de er ganske dyre hvis en knuser de, pluss at de ikke er så lett å få tak i brukte (det står jo quattro inngravert på siderutene og bakruta)

 

Hadde bilen inne på karosseriverksted, men de ville ikke ta å bytte hele siden, de ville bare kappe av rundt buen (og inni hjulbuen) på de skjermene jeg hadde og sveise på min bil: 4000,- pluss moms skulle de ha for jobben. Dette var uten lakkering, men de blir behandlet slik at de ikke ruster på vei hjem (pris for begge sider).

 

Slik som på bildet:

hjulbue.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken model har du? Har du nye typen dørhandtak eller?

Quattro står det på rutene ja, men det er vel bare "tegnet" på med noe. Er varmetråd i "Q-merket" på bakruta. Det kan godt hende at bakruta må av den også.

 

4000,- for den jobben var ikke så verst egentlig: klø : Jeg har en delebil jeg kan ta ruter i fra og som jeg kan/skal øve meg på ang sveisingen. Skal bore ut en av skjermene som står på den bilen og sveise den på igjen.. Er ikke sikker på hvordan det blir med innerskjermen om den må omarbedes litt. Det må den helt sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken model har du? Har du nye typen dørhandtak eller?

Quattro står det på rutene ja, men det er vel bare "tegnet" på med noe. Er varmetråd i "Q-merket" på bakruta. Det kan godt hende at bakruta må av den også.

 

4000,- for den jobben var ikke så verst egentlig: klø : Jeg har en delebil jeg kan ta ruter i fra og som jeg kan/skal øve meg på ang sveisingen. Skal bore ut en av skjermene som står på den bilen og sveise den på igjen.. Er ikke sikker på hvordan det blir med innerskjermen om den må omarbedes litt. Det må den helt sikkert.

 

Jeg har en 1985 modell. Dører er fra 89 modell, har bare byttet dørtrekkene og ramma (pluss lakkering).....

 

har quattromerkene i alle rutene. Som vist på bildet:

 

Jeg tror forresten prisen ikke var så ille, med tanke på at de sveiser inni hjulbuen også

bakrute.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det skal gå greit å gjøre det omtrent som på bildet over. jeg tror nå det er unødvendig mye arbeid å bytte hele skjermen, men det er nå min mening da. tror også man skal unngå innersj\kjermene da de er ganske høyt opp på skjermen

Har tenkt å gjøre det samme selv. Hvis jeg ikke får tak i 20v skjermer så kommer jeg til å finne noen som passer i forhold til framskjermene som blir i glassfiber;) må jo ikke være VAG så lenge det blir pent:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med å bytte hele skjermen, er jo en liten garanti for å ungå at det plutselig dukker opp bobler i lakken. Det kan jo oppstå sprekker i skjøtene også. Dette har jeg lite lyst å oppleve. Sier ikke at det blir å skje med deg Stian, da du får et varksted til å gjøre det. Da sikrer du deg jo at det blir gjort ordentlig.

 

Det må da være mulig å bytte handtak uten å må bytte hele døra? Skjære til slik at hullet passer? Det er såååå mye penere med slike "nyere" handtak:tilber: Ingenting er bestemt ang skjermbytte, da jeg skal prøve meg frem på delebilen min å se hvor mye arbeid det er og hva som evt må gjøres.

 

Det er vel ikke helgalvanisert karosseri på bilen din? Kom det i 86 eller?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med å bytte hele skjermen, er jo en liten garanti for å ungå at det plutselig dukker opp bobler i lakken. Det kan jo oppstå sprekker i skjøtene også. Dette har jeg lite lyst å oppleve. Sier ikke at det blir å skje med deg Stian, da du får et varksted til å gjøre det. Da sikrer du deg jo at det blir gjort ordentlig.

 

Det må da være mulig å bytte handtak uten å må bytte hele døra? Skjære til slik at hullet passer? Det er såååå mye penere med slike "nyere" handtak:tilber: Ingenting er bestemt ang skjermbytte, da jeg skal prøve meg frem på delebilen min å se hvor mye arbeid det er og hva som evt må gjøres.

 

Det er vel ikke helgalvanisert karosseri på bilen din? Kom det i 86 eller?: klø :

 

Jeg syndes det var enklest å bytte hele døren, da slipper en tilpassing, kapping og sveising...:)

 

Nei, mitt karosseri er det kun bunnen som er galvanisert, men rust på denne bilen er fy fy :fy: (tar det med en gang hvis jeg ser noe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syndes det var enklest å bytte hele døren, da slipper en tilpassing, kapping og sveising...:)

 

Nei, mitt karosseri er det kun bunnen som er galvanisert, men rust på denne bilen er fy fy :fy: (tar det med en gang hvis jeg ser noe)

Blir fort dyrere å bytte hele dørene. Hvis det ikke er så vanskelig så bygger jeg om hulene. Er gla i å sveise uansett;)

Jeg oppdaga at det var en del rust på bilen først nå når jeg ribba bilen innvendig:o blir litt rustarbeid til sommeren: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir fort dyrere å bytte hele dørene. Hvis det ikke er så vanskelig så bygger jeg om hulene. Er gla i å sveise uansett;)

Jeg oppdaga at det var en del rust på bilen først nå når jeg ribba bilen innvendig:o blir litt rustarbeid til sommeren: smil :

 

Ja, dørene kostet litt da. Jeg gav vel en 1500,- for alle 4....

 

Da jeg tok ut gulvteppe fra bilen min, var det helt tørt under der, ikke en fuktdråpe engang... Men så hadde den jo stått stille i ca. 2 år da jeg kjøpte den... Fant noe flasset lakk under der, men ikke noe rust. Må innrømme at bilen var ikke så pen å se på da jeg kjøpte den, men så fikk jeg den billig også da, pga. noe kosmetiske feil og at tanken var rustet i skjøtene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe mere jobb å bytte til V8 bakskjermer? Tenker da på at hjulbuen går et stykke inn i bakdøra? Passer bakdøra fra V8 inn i min 100 slik at jeg evt slipper å bygge om døra mi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe mere jobb å bytte til V8 bakskjermer? Tenker da på at hjulbuen går et stykke inn i bakdøra? Passer bakdøra fra V8 inn i min 100 slik at jeg evt slipper å bygge om døra mi?

 

Nei, jeg tror ikke det er så mye mere jobb å bytte til v8 baksjermer, men bakdørene dine passer da desverre ikke (må ha v8 bakdører)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjermene nei, men må jo evt jobbe litt med døra om den ikke passer? Men det gjør den sier du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjermene nei, men må jo evt jobbe litt med døra om den ikke passer? Men det gjør den sier du?

 

Tja, er ikke helt 100% sikker om de passer, men burde jo det side det er type 44 karosseri....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er mulig. Har hørt litt på prus rundt om for å gjøre jobben. Å bytte hele skjermene blir for dyrt og mye jobb:o Jeg må få sveist inn hjulbuen på samme måten som du skal gjøre.

Har laght ved et par bilder bare for å vise litt. Bildene er ikke så bra, men det viser iallefall at buen på V8 går litt inn i bakdøra.

 

Hva syntes folket? Hva er penest av 200 20V bue eller bue fra V8?

Audi 200 Hjulbue.JPG

Audi V8 Hjulbue.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel penest med V8, men hvordan skal du gjøre det fremme da? må jo ha hele fronten, hvis du ikke skal sveise inn der og da: rolleyes er kanskje ikke det enkleste å få tak i heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som det er valsa igrunn, vertfall ikke pent!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som det var av typen: Pent langt i fra, men langt i fra pent :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle bil`n min jo:D Har leita etter bilder av den og nå har jeg:DTakk takk: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle bil`n min jo:D Har leita etter bilder av den og nå har jeg:DTakk takk: smil :

hva er det som er gjort med hjulbuene?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er det som er gjort med hjulbuene?: klø :

De er håndbanket (ikke valset) etter tresermal. Masse arbeid....

Kosta masse penger å få gjort det også men det var verdt det den gangen. : smil :

Problemet var at det ble så tynt med lakk i bunn av skjermbuen og at bilen var breddet etter felgene så steinspruten fra dekkene gjorde at det rustet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Back to topic;)

 

Jeg lurer litt på V8 buer jeg, men har ikke helt bestemt meg enda: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.