Gå til innhold

Har pt2 ullgarn, hvilken pinnestørrelse for å strikke trekant-bleiebukse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har pt2 ullgarn (er litt tykkere enn Nøstebarns 2-tråds ullgarn). Hvilken pinnestørrelse bør jeg bruke for å strikke trekant-bleiebukse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det har vel mer på tetthet og gjøre og derfor størrelse. På de jeg har strikket på pinne nr 5 er de litt mindre og tettere, men jeg liker å strikke med nr 7 fordi de blir luftigere. Det er en smakssak. Strikk to stk av hver, så kan du jo selv sjekke:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror PT2 er for tynt, det er tykkere enn det vanlige totråds garnet til Nøstebarn, men tynnere enn totråds lanolingarn. Men du kan bruke dobbelt garn, da blir det nok bra. Jeg har brukt pinne 5 og 6 til bleiebukser, litt avhengig av garntykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har også brukt pinne 5 og 6. Har strikka av Viking, Østlandsgarn og PT2 (eller PT3? Hugsar ikkje heilt) - dei funkar finfint! Men om du har ein stortissar og skal ha nattbleiebukse er det lurt å strikke tett eller med dobbelt garn.

 

Og ha nok lanolin på buksene... Eg hadde berre i 30ml lanolin på seks bukser, og det var litt lite *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

De anbefaler 25ml lanolin for hver 100g ull på bleiebukser.

 

Når jeg lanoliserer bruker jeg en tom 2l boks og holder på med alt oppi. Funker helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...