Gå til innhold

fikse rust i hjulbuer?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei. jeg har litt rust i hjulbuene på e38`en. det er bak. på pass. siden er det rust helt øverst i buen, samt der hjulbuen treffer skjermen, og der som den listen ved døren er.

og på førersiden er det der hjulbuen møter skjermen.

hva må gjøres for å bli kvitt dette? er det best å skjere ut, og sveise i en ny bue eller? hva vil noe sånt koste?

kan legge ut bilder om det ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å få byttet hjulbuene først som sist når det har begynt å krype såpass langt under lakken. Skal du bare slipe det rent og lakkere over det så kommer det trolig tilbake igjen om noen år og du må gjøre jobben på nytt.

Pris for å få gjort dette på lakkverksted kommer fort opp i 15 000kr, men du kan slippe billigere unna hvis du kan bytte hjulbuer og gjøre klart til lakk selv før du sender den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jæven, det blir såppas dyrt ja :x

har ikke noen mulighet til å gjøre noe selv heller, har værken plass å gjøre det eller det rette utstyret.

får man kjøpt bare hjulbuen, eller må man kjøpe hele bakskjermen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt hjulbuer i løsvare også ja :)

Tror både bmw forhandler og koed selger det.

Som sagt fins det garantert muligheter for å få det billigere.

Vet av en mazda som ble fjernet rust i hjulbuer bak på, der var det ikke bytting av hjulbuer, retting av skader eller sånne ting kun slipe rent og lakkere bakskjermene på den. Det kom vel på ca 10 000kr på lakkverksted inklusive alt arbeidet, ble vel lagt noe body / steinsprutmasse i hjulbuene på den også.

Du skal jo alltids klare å unngå å bytte hjulbuer, bare slipe rent men er vanskelig å få det helt 100% fritt og da er det en liten sjangse for at det kan komme tilbake igjen. Det beste i mine øyne ville ihvertfall vært å bytte hjulbuer, men så er jeg riktignok ikke ekspert innenfor feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris for å få gjort dette på lakkverksted kommer fort opp i 15 000kr.

Kan aldri tenke meg at det blir så ille. Ta en telefon runde og hør hvem som har tid til å se på det og så kjører du og lar de befare bilen din. Når det kommer til lakkerings verksteder er det STOR forskjell på service og pris. Så lønner seg å sjekke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fordel og høre fra fagfolk uansett. Alle lakkerere jeg har snakket med har ihvertfall sagt at de må befare bilen før de kan si hva som må gjøres. Rust kan som moepower nevner ha krøpet "inn" i skjermen og da kan det komme tilbake. Men dette er umulig for ola nordmann å svare på via noen bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye hjulbuer til min E30 hos Koed. Skal da kappe til den nye til å passe rundt bensinlokket bl.a, så skjæres den gamle ut (lar da 1 cm av den gamle være igjen). Så lager du en 1cm brei og rundt 1-2mm tykk fals, slik at du feller den nye hjulbuen rett inn. Så limer du hjulbuen inn, og punkter den et par steder for å gjøre den enda mer solid. Aldri om du får den av igjen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det å kutte ut hjulbuen fra en annen bil da? er jo f.eks en her på forumet som fikk sin 740 kondemnert...

bilen til nautiluz er ikke kondemnert. han har bilen ennå. kondemnert er når en bilskrot registrerer den inn som vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var innom ett par lakksjapper i dag.

spurte først og fremst om pass. siden, da den er værst. den ene plassen måtte regne på det, og den andre plassen sa at det ble ca 5k og han klarer å berge buen, og nesten det dobbelte om nytt må sveises inn...

dette var da ett ettmannsfirma, så går utifra at det er det rimeligste stedet.

høres prisene greie ut eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...