Om Google Boksøk
Oversikt
Tanker og meninger
Generell brukerstøtte

Partnerprogram
For utgivere og forfattere
Registrer deg nå
Brukerstøtte for partnere

Bibliotekprosjekt
Oversikt
Bibliotekpartnere
Brukerstøtte for bibliotekarer

Suksesshistorier fra partnere

Arcadia Publishing kan nå nye kjøpere for flere tusen titler med Google Boksøk
Arcadia

Med en katalog på mer enn 3000 titler i trykk, er Arcadia Publishing den ledende lokale og regionale historieutgiveren i USA. Arcadia bruker førsteklasses teknologi for å lage historiske utgivelser av høy kvalitet i små lokale nisjer, inkludert serier som Bilder av Amerika (Images of America), Universitetshistorie (Campus History), Da og Nå (Then and Now) og Bedriftshistorie (Corporate History). Selskapet ble stiftet i 1993, og har 70 medarbeidere i sitt hovedkvarter i Mt. Pleasant, S.C., og fire regionale kontorer. Arcadia produserer vanligvis rundt 500 nye titler hvert år.


«Vi har sendt inn alt som for tiden er aktivt og som allerede har blitt utgitt, og vi sender vanligvis bøker hver uke… Vår erfaring så langt har vært veldig positiv. Det var enkelt å få tilgang til programmet og komme i gang.»

Kate Everingham
Salgsleder

Utfordring

Ved å være et stort spesialitetsforlag møter Arcadia to spesielle utfordringer. En er katalogens lokale natur. «Vi publiserer bøker som ikke bare er relevante for folk som bor i området som boka dekker, men også folk som pleide å bo der, folk som vil bo der og folk som hadde familie som bodde der,» sier salgsleder Kate Everingham. «Vanligvis er den eneste måten å gjøre målrettet markedsføring på å selge boka i lokale bokhandler, men dette når ikke alle disse kundekretsene. Den andre utfordringen er selve volumet og hyppigheten av titler som Arcadia produserer – omkring 8 til 10 nye bøker hver uke. Markedsføringen vår avhenger av at folk vet at vi spesialiserer oss på lokale titler, i stedet for å gå ut fra at de kjenner til én enkelt tittel. Det er en stor utfordring å markedsføre en så stor katalog effektivt.»

Arcadia har en intern gruppe som fokuserer på markedsføring på Internett, som består av en rekke tilnærminger, slik som Amazons anbefalingsprogram, å påvirke omtaler i lokale utgivelser og å lede direkte markedsføringskampanjer for e-post for nåværende kunder.

Løsning

Da Arcadia-gruppen hørte om Google Boksøk høsten 2004 gjennom kolleger i forlagsindustrien, bestemte de seg for å utforske det og la til programmet i markedsføringen sin. Everingham påpeker at til å begynne med, «hadde vi noen spørsmål internt i selskapet om hvordan dette ville fungere med våre nåværende kontrakter, og vi kom fram til at standardkontrakten vår tillater oss å bruke en viss prosent av innholdet for å fremme tittelen. Og Google Boksøk har tydelig opphavsrett på hver side, så vi var veldig fornøyde.» Arcadia sendte inn alle sine frontlistetitler, og sendte deretter inn hver enkelt tilgjengelige tittel i katalogen sin.

Appellen til Google Boksøk er at det er «en måte å øke synligheten og den offentlige bevisstheten i forbindelse med hva Arcadia gjør, som til slutt vil øke bevisstheten om titlene våre,» sier Everingham. «Og vi håper at det etterhvert vil påvirke salget. Google Boksøk
lar oss markedsføre bøkene våre utenfor de forutsigbare, og begrensede, lokale områdene som de tydelig når.»


«Google Boksøk lar oss markedsføre bøkene våre utenfor de forutsigbare, og begrensede, lokale områdene som de tydelig når.»

Kate Everingham
Salgsleder

For tiden har Arcadia mer enn 1000 titler i Google Boksøk, med cirka 1000 flere under produksjon. «Vi har sendt inn alt som for tiden er aktivt og som allerede har blitt utgitt, og vi sender vanligvis bøker hver uke,» sier Everingham. Hun legger til at selv om det er for tidlig å spore spesifikke resultater, ser det ut til at Google Boksøk «kommer til å bli svært vellykket. Vår erfaring så langt har vært veldig positiv. Det var enkelt å få tilgang til programmet og komme i gang.»

Når hun blir spurt om andre aspekter ved Google Boksøk, svarer Everingham «Det er unikt – vanskelig å sammenligne med andre markedsføringsprogrammer på Internett.» Hun legger til: «De fleste bruker Google som sin standard søkemotor, så når du søker på bynavn kommer vi virkelig høyt opp på søkeresultatene, og det er spennende for oss. Og da å kunne styre folk til bøkene våre og gi dem muligheten til å kjøpe, er av stor verdi for oss.»

Om Google Boksøk

Google Boksøk lar utgivere markedsføre bøkene sine på Google. Google skanner hele teksten fra deltagende utgiveres titler slik at Google-brukere kan se bøker som passer temaene de søker på. Når brukere klikker på et boksøkresultat, tas de med til en Google-nettside som viser et skannet bilde av den relevante siden fra boken. Hver side inneholder også mange Kjøp denne boken-koblinger, som lar brukere kjøpe boken fra nettforhandlere. Brukere kan også se Google AdWords-annonser avhengig av innholdet på disse sidene. Utgivere vil motta en del av utbyttet fra reklame som vises på innholdet deres.

©2011 Google – Hjem - Om GoogleRetningslinjer for personvern