GoogleAnalytics

Multikanalstrakter

Gå lenger enn siste klikk – se hvordan markedsføringskanalene dine fungerer sammen for å skape salg og konverteringer.

Oversikt

Kundene dine undersøker, sammenligner og tar veloverveide beslutninger om kjøp på forskjellige tidspunkter og på forskjellige steder, slik at måling av retur som bare er basert på siste klikk, gir deg et ufullstendig bilde, og du går kanskje glipp av viktig informasjon om hvordan du når ut til de mest verdifulle kundene dine.

Med multikanalstrakter i Google Analytics kan du se på interaksjoner via ulike digitale medier og vise hvordan disse kanalene arbeider sammen for å skape salg og konverteringer. Det viktigste er at dette verktøyet hjelper deg med å ta viktige markedsføringsbeslutninger angående annonseringsinvesteringer på makronivå – hvilke kanaler – i tillegg til mikronivået, for eksempel hvilke søkeord og annonseplasseringer det er snakk om.

Hvordan fungerer det?

De fem rapportene for multikanalstrakter viser hvilke kanaler kunder samhandlet med i løpet av de 30 siste dagene før konvertering eller kjøp. Disse rapportene inneholder verdifulle beregninger, for eksempel følgende:

  • Assisterte konverteringer viser hvordan og når de forskjellige kanalene hadde en innvirkning på konvertering
  • Tidsintervall hjelper deg med å forstå tid til konvertering
  • Banelengde viser antall interaksjoner før en konvertering
  • Toppbaner for konvertering illustrerer rutene kundene dine følger

Hvorfor bruke multikanalstrakter?

  • Se på alle de digitale markedsføringskanalene på ett sted
  • Få en bedre forståelse av verdien av markedsføringstiltakene dine
  • Få et fullstendig bilde av hvilke handlinger kundene utfører før kjøp eller konvertering
  • Forbedre markedsføringen basert på kanalresultat
  • Ta de riktige beslutningene ved budsjettering av digital markedsføring

Suksesshistorie fra kunde

ONYX HOSPITALITY GROUP

«Med multikanalstrakter får vi nå oversikt over hvordan kunder kommer til nettstedet vårt og konverterer, fra alle kanalene våre. Med multikanalstrakter kan vi foreta attribusjonsanalyse av markedsføringstiltakene våre på nettet, og se på dem som en kombinasjon av kanaler og trinn som gir varierende resultater, i stedet for utelukkende å vurdere siste klikk-kanalene.»